stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 250915
  • 18 اسفند 1399 - 10:13
1

افزایش همکاری‌های پایگاه استنادی با دانشگاه بلگراد صربستان

افزایش همکاری‌های پایگاه استنادی با دانشگاه بلگراد صربستان
فارس- شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد صربستان تاسیس می شود.
قلم | qalamna.ir :
محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی مدیر اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی مرکز منطقه‌ای و ISC گفت: هدف از این جلسه مجازی آشنایی با فعالیت‌های علمی هر سه مجموعه، امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی پژوهشی فی ما بین و همچنین تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه پایگاه اطلاعات علمی مرکز منطقه‌ای که دارای بیش از ۸ میلیون مدرک علمی است، مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد می‌تواند به صورت IP-Base از این اطلاعات پس از تاسیس شاخه در آن دانشگاه استفاده کند که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت و در آینده نزدیک این مهم انجام خواهد شد.
 
صفری گفت: دانشگاه بلگراد در حوزه توسعه زبان فارسی در شرق اروپا یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در این زمینه است هرچند در این زمینه نوپا است، ولی در جذب و آموزش زبان فارسی در مقایسه با  سایر دانشگاه‌های بزرگ بسیار موفق‌تر عمل کرده است.
 
در این دانشگاه ۳۶ زبان زنده دنیا آموزش داده می‌شود که حدود ۴۰۰ دانشجو زبان فارسی را به عنوان زبان دوم فرا می‌گیرند. لازم به ذکر است سرفصل زبان فارسی در دوره چهار ساله به آموزش آن‌ها اضافه شده است.
در پایان این جلسه مجازی، فلاحتی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری‌های دو جانبه در طرح‌های پژوهشی از سوی مرکز منطقه‌ای و ISC برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که این مورد نیز مقرر شد پس از هماهنگی‌های لازم به صورت مجازی برگزار شود.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.