stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 250820
  • 17 اسفند 1399 - 15:08
0
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد،

ثبت نام ۱۳ هزار واحد صنعتی در سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال پایدار تاپ

ثبت نام ۱۳ هزار واحد صنعتی در سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال پایدار تاپ
مرکزی_ معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۳ هزار واحد صنعتی در سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال پایدار تاپ ثبت نام کردند که پنج هزار طرح روی این سایت بارگذاری شده است.
قلم | qalamna.ir :

برات قبادیان امروز در همایش ملی رویداد ایران جهش در اراک که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا در کشور وجود دارد که ۱۰ درصد آنان در این سامانه ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر ساعت کار و فعالیت انجام شده تا کاربران به ویژه دانشجویان، استادان و صنعتگران آگاه شوند و در سامانه «تاپ» ثبت نام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دانشجویان و اساتید با ثبت نام در این سامانه پایان نامه خود را بر اساس نیاز بنگاه‌ها و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار، تهیه می‌کنند.

رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور نیز گفت: نباید از دانش روز که سایر کشورها از آن برای رفع تنگناها و مشکلات خود استفاده کرده‌اند، غافل شد.

امیر دریادار فرهاد امینی افزود: رویکرد جهان استفاده از دانش روز مانند هوش مصنوعی، رباتیک، پهبادها و داده‌ها است نباید از توسعه دانش این صنایع عقب بمانیم.

رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط دانشگاه و صنعت و تکیه بر خودباوری تاکید دارند بنابراین باید از ظرفیت دانش جوانان کشور استفاده کرد.

نماینده وزیر دفاع در استان مرکزی نیز گفت: آغاز همگرایی و استفاده از ظرفیت و تجهیزات داخلی، فلسفه ایجاد رویداد «ایران جهش» است.

سید ناصر حسینی افزود: در اذهان عمومی وزارت دفاع تامین کننده نیازهای این بخش نظامی است اما این وزارتخانه در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها و هر جا که نیاز بوده، ورود کرده و اقدامات موثری داشته است.

وی اظهار داشت: وزارت دفاع سال گذشته با تحریم‌های خودروسازی به این حوزه ورود کرد و ۲۵ تا ۳۰ درصد کمبودهای صنایع خودروسازی را پشتیبانی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: امسال با تکیه بر دانش داخلی استان مرکزی ۲۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری اتفاق افتاد.

سعید فرخی افزود: وجود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان و تکیه بر توان و تجهیزات، دانش و تجربه نیروی انسانی می‌تواند هر روز به عدم وابستگی به خارج کمک کند.

وی اظهار داشت: باید از رویداد «ایران جهش» حمایت کرد و تلاش شود تا نحوه ارتباط صنعت، دانشگاه و بازار برقرار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: توجه به توان صنعتگران و علم دانشجویان و استادان و اتصال این مجموعه گره گشای مشکلاتی است که کشور اکنون با آن مواجه است و رویداد «ایران جهش» یکی از مواردی است که کمک می‌کند این اتصال برقرار شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۴ شرکت در استان در تولید لوازم خانگی، ۱۹۳ شرکت در حوزه آلومینیوم و ۸۰ شرکت در حوزه نفت و پتروشیمی فعال هستند.

سعید جعفری افزود: ۱۵ شرکت تخصصی در حوزه ریلی در استان دایر هستند و ۱۳۳ واحد صنعتی نیز در حوزه قطعه سازی خودرویی و ریلی تولیدات مشترک دارند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه امسال توسط پتروشیمی استان مرکزی به ارزش ۱۳ میلیون دلار بومی سازی شد که بخشی از این قطعات با کمک ۵۰ شرکت در استان تولید شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.