stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 250497
  • 16 اسفند 1399 - 21:20
3
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان

۲۳ماه غبار غفلت مسئولان برگلزار شهدای معمولان؛ قبور شهدا در آستانه تخریب

۲۳ماه غبار غفلت مسئولان برگلزار شهدای معمولان؛ قبور شهدا در آستانه تخریب
لرستان - گلزار شهدای شهر معمولان که در سیلاب سال گذشته آسیب جدی به آن وارد شد پس از گذشت ۲۳ ماه هنوز به وضعیت آن رسیدگی نشده است.
قلم | qalamna.ir :

محمود زرین جویی در خرم‌آباد در رابطه با آخرین وضعیت گلزار شهدای شهرستان معمولان اظهار داشت: دوازدهم اسفند ماه کارگروه گلزار شهدای معمولان با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار شد که جهت حل مشکل این گلزار شهد رایزنی‌های زیادی از طریق استانداری و نماینده ولی فقیه در استان انجام شده چرا که مشکل گلزار شهدای معمولان یکی از دغدغه‌های اساسی ما و خانواده شهدا این شهرستان است.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و همچنین مکاتبات اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با وزارت کشور، وزارت، مدیریت بحران و استانداری لرستان داشتند که پس از پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده در نهایت دستور دادند از طریق آب منطقه‌ای ابلاغیه‌ای از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه از محل بودجه تکمیلی دیواره ساحلی شهرستان پلدختر ۵ میلیارد تومان از جهت شروع کارساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای شهرستان معمولان توسط آب منطقه‌ای زده شود که امیدواریم تا اوایل سال آینده تکمیل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: بحث ساماندهی گلزار شهدا با بنیاد شهید است گلزار شهدای معمولان در گذشته ساماندهی و تحویل شهرداری این شهر داده شده و از لحاظ قانونی حفظ، نگهداری و حراست از گلزار شهدا وظیفه وزارت کشور است.

گلزار شهدای معمولان که در پنج کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد به دلیل همجواری با رودخانه کشکان در سیلاب سال ۹۸ دچار خسارت شده و بخشی از غسالخانه آن هم ریزش کرد و اکنون بعد از گذشت ۲۳ ماه از سیل و نگرانی خانواده‌های شهدا، هنوز نَه رودخانه در آن نقطه ساماندهی شده و نَه دیواره حفاظتی برای گلزار شهدا احداث شده است تا با هر بار بارش باران خانواده ۳۳ شهید معمولان تنشان بلرزد که نکند قبر عزیزانشان به رودخانه کشکان سپرده شود.
علی‌رغم پیگیری‌های مکرر خانواده‌های شهدا مسئولان استانی و کشوری هنوز اقدام عملی و جدی برای حل این مشکل انجام ندادند تا داد خانواده‌های شهدا از بی‌توجهی مسئولان به آسمان بلند شود.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.