stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 250270
  • 15 اسفند 1399 - 12:52
2
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد؛

پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری در اکثر مراکز

پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری در اکثر مراکز
اصفهان_ عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: حدود ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری زوجین تصویب و دولت مکلف به اجرای آن شد.
قلم | qalamna.ir :

الهام آزاد ا اشاره به تصویب بیمه ناباروری در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم جمعیت و تعالی خانواده است و هزینه‌های درمان ناباروری برای زوجین همیشه دغدغه و بیمه ناباروری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، طرح پوشش هزینه‌های ناباروری با اکثریت آرا نمایندگان به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح به صورت پیشنهاد ذیل تبصره ۱۷ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون بهداشت و تلفیق بررسی و در صحن علنی مجلس نیز در بند الحاقیه تبصره ۱۷ لایحه بودجه مصوب شد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: پوشش هزینه‌های ناباروری طبق بند سوم سیاست‌های کلی جمعیت و برنامه ششم توسعه است که در آن پوشش هزینه‌های ناباروری ذکر شده بود اما متأسفانه هزینه کرد اعتبارات آن در گذشته جهت پوشش هزینه‌های درمان مبهم بوده و اعتبار تخصیص یافته حتی برای مرحله اول درمان ناباروری کافی نبود.

وی با اشاره به بررسی موانع و موارد این طرح توسط پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بررسی آن در فراکسیون زنان و کمیسیون بهداشت و کمیسیون جمعیت، تصریح کرد: حدود ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری زوجین تصویب و دولت مکلف به اجرای آن شد.

آزاد با اشاره به تحقق این طرح به وسیله وزارت بهداشت و درمان و سازوکاری که ایجاد می‌کند، گفت: در گذشته پوشش هزینه ناباروری تنها در برخی مراکز دولتی و در برخی استان‌ها امکان پذیر بود اما با تصویب این طرح هزینه درمان ناباروری در اکثر مراکز درمانی پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: درواقع ۹۰ درصد هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری icsi و ivf برای هر زوج نابارور و همچنین هزینه دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری پوشش داده خواهد شد و دولت مکلف شد سامانه ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان درمان را ایجاد و سهم بیمه‌های پایه بر اساس جمعیت مشمولین عضو هر سازمان تعیین کند.

بررسی مجدد افزایش ۵ برابری حقوق کارمندان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح افزایش ۵ درصدی حداقل حقوق کارمندان به عنوان دیگر طرح‌های مطرح شده در مجلس بود که این طرح مخالفان و موافقان بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: این طرح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا بررسی مجدد صورت گیرد و دوباره به صحن علنی مجلس بازگردد؛ با رفع ابهامات طرح افزایش ۵ برابری حقوق کارمندان درواقع اگر به صورت پلکانی باشد، می‌تواند مصوبه خوبی در جهت حفظ تعادل در حقوق‌بگیران کشورمان باشد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.