stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 25011
  • 29 دی 1394 - 2:40
5

ساختمان ایرانی متروک در آمریکا به نام سفارت !

ساختمان ایرانی متروک در آمریکا به نام سفارت !

ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن ساختمان سفارت ایران در “محله سفارت ها” در خیابان ماساچوست واشنگتن واقع شده است که از سال ۱۹۷۹ بدون سکنه باقی مانده است. این ساختمان هنوز متعلق به ایران است.

قلم | qalamna.ir :
قلم، سفارت ایران در امریکا از سال ۱۹۸۰ تعطیل است. در این دوران ۳۵ ساله، ساختمان سفارت ایران در واشنگتن متروکه باقی مانده است ولى دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است. با این حال روزنامه اورشلیم پست در مقاله ای مدعی شده است که امریکا به عمد از سفارت سابق ایران در واشنگتن محافظت می کند.
 در سال ۲۰۱۳ فردی به نام اریک اسماعیل پارنسی، که یک هنرمند امریکایی ایرانی تبار است اجازه یافت بعد از ۳۴ سال از داخل این ساختمان بازدید کرده و تصاویری تهیه کند. آلبومی که این هنرمند تهیه کرد، نامش گالری ایام بود که در نمایشگاهی بین المللی در دوبی به نمایش درآمد. تعدادی از این عکس ها را مشاهده میکنید.
آخرین سفیر ایران در امریکا اردشیر زاهدی بود که در این ساختمان مشغول به کار بوده است. همچنین بنابرگزارش های متعدد شخصیت های مهم امریکایی نظیر الیزابت تیلور، باربارا والترز، اندی وارول ، فرانک سیناترا، سناتور ادوارد کندی و هنری کسینگر، وزیر امورخارجه وقت از این ساختمان بازدید کرده بودند.
باربارا والترز، یکی از معروفترین شخصیتهای تلویزیونی امریکا و یکی از پایه گزاران شبکه خبری ABC امریکا در کتابش نوشته: آنجا که صحبت از اغراق، گزافه گویی هنری و لذت خالص درمیان باشد، در آن صورت، سفارت ایران، ساختمان شماره یک امریکا خواهد بود.
هم اینک ایران، در امریکا فقط یک دفتر حفاظت از منافع دارد که در بخشی از ساختمان سفارت پاکستان واقع است.
 
عکسهایی از سفارت ایران در آمریکا : 
 
 
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.