stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 249866
  • 13 اسفند 1399 - 22:20
0

کوهنورد زخمی تهرانی از ارتفاعات دماوند نجات داده شد

کوهنورد زخمی تهرانی از ارتفاعات دماوند نجات داده شد
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه  روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، جمشید نیک زاد افزود: در پی اطلاع رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن کوهنورد تهرانی در منطقه آبشار یخی قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.
 وی با اشاره به اینکه تماس ساعت ۲۰ شب گذشته گرفته شده بود ، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت از پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از  رسیدن به کوهنورد در بارگاه سوم بلافاصله نسبت به انتقال وی اقدام کردند.
 نیک زاد با بیان اینکه این کوهنورد روز گذشته به قله دماوند صعود کرده بود ، افزود:  این کوهنورد در مسیر برگشت در منطقه آبشار یخی دچار آسیب شدید از ناحیه مچ پا شد که با تلاش و کوشش توانست خودش را به بارگاه سوم برسانند.
 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اعزام بلافاصله تیم امداد این جمعیت به منطقه گفت: پس از دسترسی نجاتگران به مصدوم و تثبیت موقعیت وی، مصدوم به منطقه گوسفند سرا منتقل شد و خوشبختانه حال عمومیش مساعد است.
دماوند با پنج هزار و ۶۰۰ متر ارتفاع بلندترین قله‌ ایران  است و بیشترین صعود به این  قله نیز در  فصل تابستان  انجام می‌شود. در حال حاضر با وجود اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا ،براساس تصمیم مقامات محلی و درخواست از فدراسیون کوه‌نوردی، صعود به بلندترین قله‌های ایران ممنوع شده است ولی همچنان شاهد حضور کوهنوردان در این مناطق هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.