stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 248176
  • 10 اسفند 1399 - 13:23
2
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان:

افسردگی، بی خوابی و خستگی زیاد، از نشانه های استفاده ی زیاد از اینترنت است

افسردگی، بی خوابی و خستگی زیاد، از نشانه های استفاده ی زیاد از اینترنت است
هرمزگان- کارشناس سلامت روان در جلسه آموزش آنلاین با موضوع خودمراقبتی در فضای مجازی، گفت: خودمراقبتی، گام نخست سلامت و عملی است که در آن، هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.
قلم | qalamna.ir :

فامیل ستاری در ادامه به تأثیر فضای مجازی بر سلامت روان پرداخت و عنوان کرد: علی رغم تمام امکانات و مزایایی که تکنولوژی جدید ارتباطی فراهم کرده است، استفاده نادرست از آن با تبعاتی همراه است و تحقیقــات نشــان می دهــد کــه افرادی کــه ســاعت زیادی را در شبانه روز صــرف اســتفاده از رســانه هــای اجتماعــی می کننــد، بیشــتر احتمــال دارد کــه در معــرض خطــر ابتــلا بـه اختـلالات روانـی ماننـد افسـردگی و اضطـراب قــرار گیرنــد و به طور کلی اعتیاد بــه اینترنــت بــه عنــوان یــک تهدیــد ســلامت عمومــی تلقــی می شــود.

وی سپس به اعتیاد اینترنتی اشاره کرد و گفت: از نشانه های استفاده ی زیاد از اینترنت، بی خوابی و خستگی زیاد، افت تحصیلی و فقدان علاقه مندی به تفریحات و سرگرمی های قبلی می باشد.

ستاری در ادامه به راه های جلوگیری از اعتیاد به اینترنت پرداخت و عنوان کرد: ثبت مدت زمان و تعداد دفعات استفاده از اینترنت، رعایت برنامه ی از پیش تعیین شده کار با اینترنت و موبایل، به طوریکه از ساعت مشخص برنامه ریزی شده بیشتر نشود و فعالیت های جایگزین، از جمله راه های پیشگیری از اعتیاد به اینترنت و حضور در فضای مجازی می باشد.

کارشناس سلامت روان خطاب به والدین تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و آموزش های آنلاین دانش آموزان، والدین با ایجاد قوانین در منزل در خصوص استفاده از موبایل در زمانهای مشخص و همچنین برنامه ریزی فعالیت ها و سرگرمی های غیر مجازی، می توانند نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب های روانی ناشی از اعتیاد به اینترنت داشته باشند.

این برنامه آموزشی با هماهنگی واحد آموزش سلامت و واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان در ۲ جلسه ویژه بهورزان و سفیران سلامت، به صورت آنلاین برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.