stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 247550
  • 09 اسفند 1399 - 12:05
0

تشدید برخورد با تخلفات عرضه مرغ در فارس

تشدید برخورد با تخلفات عرضه مرغ در فارس
فارس- با متخلفان تولید و عرضه مرغ در سطوح مختلف عمده تا خرده فروشی از امروز شنبه ۹ اسفند برخورد قانونی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور کنترل قیمت مرغ از هفته گذشته شیوه نامه جدید برای تولید کنندگان مرغ در این استان اجرایی شد و تمامی واحد های تولیدی موظف به اجرای آن هستند. 
 
حسین پژمان اظهارداشت: در شیوه نامه جدید طول دوره پرورش مرغ گوشتی از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش یافته تا مرغ با اوزان بالاتر بارگیری شود و نیز هر واحد مجاز به ۱۰ درصد جوجه ریزی مازاد شده است تا با افزایش تولید مرغ به کاهش نوسانات قیمت مرغ کمک شود.
وی با تاکید بر این که تمامی حلقه‌های زنجیره تولید مرغ تا عرضه آن به مصرف کننده ملزم به رعایت شیوه نامه و فروش مرغ با قیمت مصوب هستند، اظهارداشت: در غیر این صورت متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از عوامل اصلی تاثیر گذار در نوسانات بازار مرغ، وجود واسطه‌ها در خرید مرغ از مرغداران و کشتار در کشتارگاه‌ها و سپس فروش توسط همین واسطه‌ها به فروشگاه‌ها با قیمت دلخواه است که باید توسط مراجع ذی ربط ساماندهی شوند.
 
پژمان، بر استفاده از ظرفیت اتحادیه مرغداران استان فارس برای خرید مرغ از مرغداران به منظور جلوگیری از نوسانات قیمتی تاکید کرد و افزود: دخیل کردن تشکل‌های مرتبط و شناسنامه دار در موضوع خرید و فروش مرغ و تامین نیاز فروشگاه‌های خرده فروشی از راه کار‌های حل مشکل است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.