stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 247511
  • 09 اسفند 1399 - 13:07
1

گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در مشهد

گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در مشهد
خراسان رضوی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موارد شناسایی شده کرونا انگلیسی نشان دهنده بومی بودن گردش این ویروس در مشهد است.
قلم | qalamna.ir :

مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تکذیب خبر منتشر شده به نقل از وی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه «ورود مسافر به مشهد در ایام نوروز ممنوع است»، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا در صورتی که وضعیت استان یا شهرهای مسافرپذیر از جمله مشهد زرد باشد ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی ممنوع است اما متأسفانه به اشتباه از قول اینجانب خبر ممنوعیت ورود مسافر به مشهد در ایام نوروز، نقل شده است.

وی افزود: در صورتی که وضعیت مشهد در ایام نوروز آبی باشد ممکن است تصمیم جدیدی از طرف مسئولان اخذ شود و از الان نمی‌توان گفت ورود مسافر به مشهد ممنوع است و من نیز هرگز چنین حرفی نزده‌ام.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت مشهد زرد است و در صورتی که اوضاع بر همین منوال باقی بماند در ایام نوروز ورود خودروهای پلاک شخصی غیر بومی به مشهد ممنوع خواهد بود.

قلیان اول در ادامه با اشاره به شناسایی ۶ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در مشهد اظهار کرد: چهار نفر از این افراد هیچ گونه تماسی با افراد یا مسافران خارجی نداشته‌اند، بنابراین همین مسئله نشان می‌دهد گردش ویروس انگلیسی در بین مردم به صورت بومی وجود دارد.

وی گفت: در موارد شناسایی شده ویروس جهش یافته انگلیسی افراد مبتلا از ۳۰ سال تا ۷۰ ساله هستند و حال عمومی همه این افراد خوب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: چند مورد از افراد مبتلا قابلیت قرنطینه خانگی را داشتند بنابراین در منزل قرنطیه شده‌اند، ۲ مورد از افراد مبتلا در نقاهتگاه هستند و یک مورد نیز در بیمارستان بستری شده است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.