stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246937
  • 07 اسفند 1399 - 17:57
0

یک بحران سیاسی برای نخست وزیر ارمنستان

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با برکناری رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور، ارتش را به تلاش برای انجام کودتا علیه خود متهم کرد و از طرفدارانش خواست تا با هدف خنثی کردن کودتا به خیابان‌ها بیایند.ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان در پی از سرگیری اعتراض‌های مردمی علیه دولت پاشینیان، خواستار استعفای نخست وزیر و دولت این کشور شد، در مقابل،  پاشینیان، اونیک گاسپاریان، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان را از سمت خود برکنار کرد.
او همچنین خطاب به مردم اعلام کرد که نیروهای مسلح کشور در تلاش برای یک کودتای نظامی هستند و از هوادارانش خواست تا با حضور در ایروان، پایتخت، آنها را از رسیدن به خواستشان ناکام بگذارند.ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان هنوز در خصوص ادعای پاشینیان در مورد تلاش برای کودتا واکنشی نشان نداده است.
در پی حصول توافق صلح میان ایروان و باکو که منجر به واگذاری حاکمیت بخش وسیعی از منطقه قره باغ به جمهوری آذربایجان شد، مردم و گروه‌های سیاسی مخالف با این توافق، طی ماه‌های اخیر با برگزاری تظاهرات خیابانی خواستار کناره‌گیری نخست وزیر شده‌اند. پاشینیان تا کنون در برابر این خواست معترضان مقاومت کرده و از توافق صلح با جمهوری آذربایجان به عنوان اقدامی «ضروری» دفاع کرده است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.