stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246904
  • 07 اسفند 1399 - 16:04
0

جوانترین سرمربیان فاتح لیگ قهرمانان اروپا

جوانترین سرمربیان فاتح لیگ قهرمانان اروپا

برخی از سرمربیان در جوانی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردند و خیلی زود به رویایشان دست یافتند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از ۹۰ مین، رویای هر سرمربی در تیم های باشگاهی فتح لیگ قهرمانان اروپا است. منطقی است که فکر کنیم یک سرمربی پس از چند سال موفقیت آمیز و پیشرفت با توجه به تجربه ای که کسب کرده است  می تواند پیروزی در فینال بهترین رقابت های باشگاهی در قاره سبز را تجربه کند. با این حال برخی از آن ها برخلاف پیش بینی ها عمل کردند و در جوانی جام قهرمانی را بالای سر بردند. در ادامه به جوانترین سرمربیانی که لیگ قهرمانان را فتح کردند اشاره می شود. 

روبرتو دی متئو (چلسی) ۴۲ ساله 

برکناری ویاش بواش موجب شد دی متئو هدایت چلسی را بر عهده بگیرد. آن فصل سخت در نهایت با نخستین جام آبی های لندن در لیگ قهرمانان همراه شد. موفقیت فوق العاده ای برای سرمربی ایتالیایی محسوب می شد. 

گاس هیدینک (آیندهوون) ۴۱ ساله

پیروزی آیندهوون در سال ۱۹۸۸ یکی از خاص ترین های تاریخ بود چون در حالی جام قهرمانی را بالای سر برد که دیدارهای رفت و برگشت نیمه نهایی و فینال را با تساوی به پایان رساند. آن تیم را گاس هیدینک جوان با ۴۱ سال سن هدایت می کرد.  

 آرتور ژرژ (پورتو) ۴۱ ساله 

هر بار که پورتو فاتح لیگ قهرمانان شده این کار را با یک سرمربی جوان انجام داده است. تیم پرتغالی تحت هدایت ژرژ برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ جام قهرمانی را بالای سر برد. 

ژوزه مورینیو (پورتو) ۴۱ ساله

مورینیو هم زمانی که نخستین قهرمانی اش را در لیگ قهرمانان تجربه کرد خیلی جوان بود و تنها ۴۱ سال داشت. البته سرمربی پرتغالی پیش از آن با پورتو در اروپا قهرمان شده بود. او یک سال قبل لیگ اروپا را بالای سر برده بود (۴۰ سالگی).

اودو لاتک (بایرن مونیخ) ۳۹ ساله

از سه قهرمانی پیاپی بایرن در سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ اودو لاتک تنها در نخستین پیروزی حضور داشت. او در  ۳۹ سالگی به این افتخار دست یافت. 

پپ گواردیولا (بارسلونا) ۳۸ ساله

اگر تنها فرمت جدید را در نظر بگیریم پپ گواردیولا جوانترین سرمربی در فتح این جام محسوب می شود. او در سال ۲۰۰۹ تنها ۳۸ سال داشت که با بارسلونا قهرمانی را تجربه کرد. 

میگل مونیوس (رئال مادرید) ۳۸ ساله 

مونیوس که به عنوان بازیکن در سه دوره پیاپی (سال های ۵۷ تا ۵۸) قهرمان شده بود توانست آن پنج قهرمانی معروف را تکمیل کند. او در سال ۱۹۶۰ به عنوان سرمربی رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد در حالی که فقط ۳۸ سال داشت. 

خوسه ویالونگا یورنته (رئال مادرید) ۳۷ ساله

ویالونگا با تنها ۳۷ سال نخستین قهرمانی در اروپا را تجربه کرد. این اولین جام او نبود بلکه رئال مادرید هم برای اولین بار این عنوان را فتح کرد. این اتفاق در نخستین دوره لیگ قهرمانان (۱۹۵۶) رخ داد. سرمربی اسپانیایی که از سال های ۱۹۵۴ تا ۵۷ هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت در دومین دوره هم تیمش را قهرمان اروپا کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.