stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 246874
  • 07 اسفند 1399 - 22:48
0
آیت‌الله حسینی بوشهری:

دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود

دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود
قم -رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: هرگاه سخن از شخصیت امام علی(ع) به میان می‌آید یعنی سخن از انسانی کامل و تمام‌عیار که در همه ابعاد دارای فضیلت‌های بی‌نظیری است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: زهد، عبادت، پارسایی، توجه به حقوق جامعه و محرومین و همچنین صبوری و شمشیر زدن برای خدا و سکوت برای رضای الهی ازجمله ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) شخصیتی جامع در همه ابعاد است، بیان کرد: این امام همام روز در برابر دشمن مبارزه می‌کند و در شب از خوف خدا بر خود می‌پیچد و به عبادت می‌پردازد که باید الگوی زندگی‌مان باشد.
عهدنامه مالک اشتر بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است

امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم کمک به محرومین جامعه با تاسی از امام علی(ع) عنوان کرد: افرادی که دنبال این هستند که مشی حکومتی سالم را انتخاب کنند عهدنامه مالک اشتر را موردتوجه قرار دهند چون بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: عهدنامه مالک اشتر به اجزای سالم حکومتی دینی و توجه به مظلومین و محرومین جامعه اشاره‌کرده و اینکه افرادی که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند حاکم دینی باید آن‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهد و ضمن جلوگیری از ظلم و ستم، مشاوران امین برای جامعه انتخاب کند.

مسئولین در زمینهٔ حکومت‌داری ادامه‌دهنده سیره امیرالمؤمنین(ع) باشند

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، هر مسئول هنگامی‌که مسئولیت به وی واگذار می‌شود عهدنامه مالک اشتر را مطالعه و بررسی قرار دهد و با همه ابعاد سیره امیرالمؤمنین(ع) آشنا شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: حضرت علی(ع) به یتیمان توجه ویژه‌ای داشت و آن‌ها را در آغوش می‌گرفت و همچنین به خانواده افرادی که در جنگ به شهادت می‌رسیدند توجه و عنایت ویژه‌ای داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هرچه از خوبی و کمالات ملاحظه شود یکجا در زندگی امیرالمؤمنین(ع) مشاهده می‌شود و این امام بزرگ‌ترین شیوه حکومت‌داری وزندگی فردی و اجتماعی را داشت.

دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز دنیای تشنه عدالت است، دنیایی که به خاطر دور بودن از فرهنگ غنی اسلام در شرایط خاصی به سر می‌برد باید بازندگی و اجرای عدالت امیرالمؤمنین(ع) آشنا شوند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: جرج جرداغ مسیحی کتابی درباره امام علی(ع) نوشت و هنگامی‌که از وی سؤال می‌شود چطور شد که درباره امیرالمؤمنین(ع) اقدام به نوشتن کتاب کردی در پاسخ می‌گوید پس از حضرت علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد امام علی(ع) ننویسم.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.