stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246820
  • 07 اسفند 1399 - 13:52
0
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فضایل اخلاقی حضرت علی(ع) باید در جامعه نهادینه شود

فضایل اخلاقی حضرت علی(ع) باید در جامعه نهادینه شود
مرکزی_نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام علی(ع) سیره عملی و فضایل اخلاقی برجسته‌ای داشتند که باید این مهم در جامعه نهادینه شود.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی به مناسبت میلاد حضرت (علی) افزود: امام علی(ع) نمونه بارز انسان متعالی بود و این مهم علاوه بر پرورش در دامن پیامبر اکرم(ص)، از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری نشات گرفته بود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) بالاترین مرحله اخلاص را در عبادت داشتتند به‌طوری‌که بدون هیچ چشمداشتی همراه با همسر و فرزندان سه روز افطار خود را به افراد نیازمند و بخشیدند و معرفی این سیره ارزشمند الهی تقویت فرهنگ گذشت و فداکاری را در جامعه به دنبال دارد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: این امام همام الگوی رفتار، گفتار و کردار همه انسان ها و قله رفیع انسانیت است و باید ایمان، تقوا، رشادت، شجاعت، عدالت، سخاوت، مردی و مردانگی، غیرت و شرف، همیّت و جوانمردی، قضاوت و حکومتداری ایشان سرلوحه آحاد جامعه به خصوص مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افراد تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگر به الگو قرار دادن شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) نیازمند  هستندو این امر بستگی به شناخت و آگاهی همه جانبه از افکار، اندیشه ها و سیره و منش آن حضرت است.

امام جمعه اراک راستگویی و راست‌ کرداری، حق‌ مداری و باطل‌ ستیزی، قانون ‌مداری و احترام به قانون، نظم و انضباط، شایسته‌ سالاری، عدالت محوری، مراقبت و نظارت همیشگی بر کارهاا و توجه عمیق به تعلیم و تربیت را از دیگر سیره های رفتاری امام علی(ع) عنوان کرد.

هشتگ: ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.