stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246808
  • 07 اسفند 1399 - 13:27
0

هنرمندانی که پدرشان نیز هنرمند بود

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی: متولد شدن و پرورش یافتن در خانوده هنرمند، آرزوی افراد بسیار زیادی است؛ چرا که هنر بسیاری از هنرمندان نسل به نسل منتقل شده است. نمونه های بسیاری در این زمینه وجود دارد که وجود رابطه خونی و پدر و فرزندی در هنر را تقویت می کند. در موسیقی این رابطه بیشتر به چشم می آید:
پسران ناظری، شجریان، و خواجه امیری که خود در سال های دور و دیر خوانندگان طراز اول موسیقی ایرانی بوده اند هر سه در حال حاضر در زمره خوانندگان یا موزیسن های برجسته نسل جوان به شمار می روند.همچنین، در سایر هنر ها نیز مواردی وجود دارد که رابطه پدر و فرزندی موجب موروثی شدن هنر شده است؛ نادر مشایخی موزیسین شناخته شده ایرانی که در کارنامه هنری خود رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اتریش را دارد فرزند علیرضا مشایخی بازیگر مشهور سینمای ایران است.نیز، مجید انتظامی که چندی پیش سمفونی صلح را ساخت و رهبری کرد، پسر بازیگر بزرگ ایرانی عزت الله انتظامی است.

هانا کامکار فرزند استاد بیژن کامکار
هانا کامکار، هنرمند موفق و صاحب سبک موسیقی اصیل ایرانی و مقامی که دستی بر آتش تئاتر نیز دارد، فرزند استاد مسلم موسیقی مقامی ایران بیژن کامکار است.

لیلا و علی حاتمی
لیلا حاتمی تنها فرزند کارگردان بی بدیل سینمای ایران، علی حاتمی است که تبدیل به چهره ای شاخص و درخشان در عرصه موسیقی، شده است.
 
حافظ و شهرام ناظری
حافظ ناظری فرزند شهرام ناظری؛ وی نوازنده سه تار و دف و آهنگساز ایرانی است که دانش آموخته موسیقی از امریکاست. 

آوا و آئین مشکاتیان
آیین و آوا مشکاتیان فرزندان زنده یاد پرویز مشکاتیان اند؛ آئین نوازنده سازهای کوبه است و چندی پیش همراه با گروه همنوازان حصار در کنار علی قمصری و همایون شجریان کنسرت موسیقی برگزار کرد.

بهمن و عباس کیارستمی
بهمن کیارستمی مستند ساز و تدوینگر سینما، فرزند عباس کیارستمی؛ وی تا کنون هفت فیلم مستند ساخته که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

مجید و عزت الله انتظامی
مجید انتظامی فرزند عزت الله انتظامی؛ او آهنگساز موسیقی فیلم، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی است که در سال ۸۹ به عنوان چهره ماندگار موسیقی مورد تقدیر قرار گفت.

سهراب و کیخسرو پورناظری
سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده ایرانی فرزند کیخسرو پورناظری؛ آلبوم «پنهان چو دل» با آهنگسازی وی با صدای حمیدرضا نوربخش سال گذشته منتشر شد.

امید و محمدرضا لطفی
امید لطفی نوازنده تار و سه تار فرزند محمدرضا لطفی؛ وی که از نوازندگان مدرن سه تار به شمار می رود هیچ گاه به طور مستقیم نزد پدر خود آموزش ندیده است اما بارها در کنار خانوده مادری خود (کامکارها) و نیز پدر خود به اجرای کنسرت در سراسر جهان پرداخته است.

مظاهر و علی مصفا
علی مصفا بازیگر سینما و تلوزیون فرزند مظاهر مصفا شاعر ادیب و استاد دانشگاه تهران؛ دکتر مظاهر مصفا یکی از برجسته ترین قصیده سرایان ایرانی بعد از ملک الشعرای بهار (محمدتقی بهار) است.

فرزندان استاد کامکار بزرگ
هوشنگ، اردوان، ارسلان، اردشیر، بیژن، ارژنگ، پشنگ کامکار نوازندگان مشهور موسیقی سنتی فرزند حسن کامکار موزیسن ایرانی-کردی؛ حسن کامکار نوازنده ویلن و موسس گروه موسیقی کامکارها در سال ۱۳۴۰ اولین هنرستان موسیقی کردستان را با حمایت وزارت فرهنگ آن زمان تاسیس کرد و در حدود سالهای ۴۶-۴۷ توانست چهار گروه موسیقی تشکیل دهد.

منوچهر و ایرج نوذری
ایرج نوذری بازیگر و مجری تلوزیونی فرزند مرحوم منوچهر نوذری دوبلور و مجری قدیمی تلوزیون.ایرج نوذری متولد ۷ اسفند ۱۳۴۲ فرزند منوچهر نوذری بازیگر و قهرمان کونگ فو می باشد او به زبان های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و هم اکنون ریاست امور بین الملل کونگ فوی ایران را بر عهده دارد.

پولاد و مسعود کیمیایی
پولاد کیمیایی بازیگر جوان سینمای ایران فرزند مسعود کیمیایی؛ وی فعالیت های سینمایی خود را از ۷ سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم های تجارت، ضیافت، سلطان، فریاد، اعتراض، سرباز های جمعه، حکم و رئیس ایفای نقش کرد. پولاد فیلم های دیگری چون صحنهٔ جرم ورود ممنوع و شمعی در باد را نیز در کارنامه خود دارد.وی در سال ۱۳۸۷ در سریال مرگ تدریجی یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی به ایفای نقش پرداخت که این اولین تجربهٔ پولاد کیمیایی در تلویزیون است.

صبا، نیما و حسین علیزاده
سال گذشته نیما و صبا در کنار پدر خود در گروه هم آوایان به اجرای برنامه پرداختند.صبا و نیما علیزاده نوازندگان رباب و کمانچه، پسران حسین علیزاده موسیقیدان شهیر موسیقی سنتی.

جمشید و نادر مشایخی
نادر مشایخی موسیقیدان و رهبر ارکستر سمفونیک تهران فرزند زنده یاد جمشید مشایخی بازیگر ایرانی است.

برزو و انوشیروان ارجمند
برزو ارجمند بازیگر سینما و تلوزیون پسر بازیگر سینما مرحوم انوشیروان ارجمند. عموی وی داریوش ارجمند نیز بزیگر سینما و تلوزیون است.

کاوه و ابراهیم گلستان
مرحوم کاوه گلستان عکاس خبری و هنری، فرزند ابراهیم گلستان، نویسنده و کارگردان ایرانی.

همایون ومژگان شجریان
همایون شجریان پسر استاد محمد رضا شجریان خواننده موسیقی سنتی؛ وی برای اولین بار در آلبوم «زمستان است» در کنار پدر خود به عنوان خواننده مطرح شد و پس از چندی به طور مستقل به اجرای موسیقی و انتشار آلبوم پرداخت. مژگان شجریان دیگر فرزند زنده یاد استاد شجریان نیز ابتدا به همخوانی در کنار پدر و برادرش پرداخت و مدتی است که به تک خوانی و نوازندگی نیز پرداخته است. وی در ابتدای راه هنر فعالیتش را به عنوان گرافیست آغاز کرد.

گلشیفته، شقایق و آذرخش فراهانی
این دو خواهر و یک برادر نیز در عرصه بازیگری به درخشش رسیدند. آذرخش فراهانی نیز که چند تجربه درزمینه بازیگری دارد عمده فعالیت هنری اش را در زمینه های تصویرسازی و نقاشی ادامه می دهد.

لیلی و داوود رشیدی
لیلی رشیدی فرزند استاد فقید بازیگری داوود رشیدی است که تجربیات موفقی در زمینه بازیگری و صداپیشگی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.