stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 24506
  • 26 دی 1394 - 12:43
6

هاشمی‌ سرلیست جامعتین است؟

جامعتین این روزها بیش از همیشه فعالیت دارد و می‌خواهد باردیگر به روزهای اوج خود بازگردد؛ یعنی آن روزهایی که تصمیم دو تشکل روحانی برای تمام اصولگرایان فصل‌الخطاب بود.

قلم | qalamna.ir :
روزنامه آرمان نوشت: قرار است انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار شود و لیست انتخاباتی جامعتین از ارزشی بالا برخوردار است. آیا آیت‌ا…هاشمی در این لیست است؟ این سوالی است که امروز در ذهن بسیاری وجود دارد و تا این لحظه پاسخ مطمئنی به آن داده نشده است اما در محتوا و لحن پاسخ‌ها می‌توان حدس زد که لیست جامعتین با حضور نام آیت‌ا… هاشمی در صدر آن بیش از همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در روزگاری جامعه مدرسین توسط تعدادی از آیات عظام حوزه علمیه تاسیس شد و در دوران انقلاب و سال‌ها بعد از پیروزی آن، به عنوان مرجعی فراجناحی در خدمت اهداف انقلاب و نظام بود، اینک کمی سیاسی‌تر شده و مواضع جناحی برخی در آن بر همگان آشکار شده است. وضعیت مشابهی نیز کمابیش درباره جامعه روحانیت مبارز وجود دارد. بی‌هیچ پرده‌پوشی و تعارفی باید گفت که آیات هاشمی‌رفسنجانی و سیدحسن خمینی در سپهر سیاسی امروز، بسیار شناخته‌شده هستند.قرار گرفتن این نام‌ها در آن فهرست‌ها، باعث اعتبار دوسویه می‌شود.
 
سخنگوی جامعه روحانیت در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته اخباری درباره حمایت یا عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان مطرح شد آیا این تشکل تصمیمی در این زمینه گرفته است؟ گفت: موضع جامعه روحانیت درباره کاندیداتوری هاشمی‌رفسنجانی را فعلا رسانه‌ای نمی‌کنیم. ما درباره ایشان در شورای مرکزی بحث کردیم و تصمیم گرفتیم اما این تصمیم را رسانه‌ای نکردیم زیرا می‌خواهیم لیست ما با جامعه مدرسین در کمیته مشترک بین دو جامعه به توافق برسد و تا این لیست نهایی نشده و در این باره تصمیم‌گیری نشده اعلام موضع نخواهیم کرد و منتظر تصمیم کمیته مشترک می‌مانیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو ارشد جامعه مدرسین هم در پاسخ به پرسش اظهار کرد: درباره ایشان هم همان صحبت هست. البته عده‌ای مخالفت‌هایی می‌کنند اما در مجموع جمع قابل توجهی از اعضای جامعه مدرسین با ایشان همراه و موافقند. حجت‌الاسلام محسن غرویان هم معتقد است که آمدن هاشمی به مجلس خبرگان به صلاح کشور است. بنده معتقدم به طور قطع به یقین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در لیست جامعتین قرار می‌گیرد و کسانی که شایعاتی درباره قرار نگرفتن ایشان در لیست جامعتین را پخش می‌کنند می‌خواهند فضای سیاسی و انتخاباتی کشور را آزمایش کرده و حتی به گونه‌ای ملتهب کنند.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.