stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 24238
  • 24 دی 1394 - 22:44
4

خوراک ساز کیهان، مدعی شد

مجتبی واحدی، سردبیر سابق روزنامه‌ی آفتاب یزد که پس از انتخابات سال ۸۸ از کشور خارج شده و برای رسانه‌های مخالف اصلاحات خوراک سازی می‌کند، این بار ادعای غیرواقعی «کمک بزرگ» مدیر وقت بی.بی.سی در سال ۸۴ برای انتشار بیانیه‌ی مهدی کروبی را مطرح کرد.

قلم | qalamna.ir :

mojtaba-vahedi-1 انصاف نیوز نوشت:  وی که مدتی پس از انتخابات ۸۸ خود را مشاور کروبی می‌خواند و پس از مدتی خانواده‌ی وی دیگر مشاور بودن او را لغو اعلام کردند، در فیسبوک مدعی شده که در سال ۸۴ یکی از بیانیه‌های کروبی در رقابت‌های انتخاباتی با کمک صادق صبا در بی.بی.سی منتشر شده است!

 

واحدی که چندین سال مسوول دفتر آقای کروبی بوده، مدعی شده است: «امروز که خبر کناره گیری صادق صبا از سرپرستی بی بی سی فارسی را شنیدم کمک بزرگ او در سال هشتاد و چهار را به یاد آوردم. روز بیست و نهم خرداد آن سال، کروبی از من خواست در پاسخ به پیام تهدید آمیز …، نامه‌ای بر مبنای «کلوخ انداز را پاداش سنگ است» تهیه کنیم. او در جلسه‌ی چهار نفره‌ای که یکی از فرزندان او نیز حضور داشت نکات مورد نظر خود را به من گفت و بقیه‌ی ماجرا را به من سپرد. من هم متن نامه‌ی معروف او … را تهیه و شخصا آن را تایپ کردم اما نکته‌ی مهم آن بود که تقریبا مطمئن بودیم هیچ رسانه‌ی داخلی امکان انتشار نامه‌ی افشاگرانه‌ی کروبی را نخواهد داشت. در آن مقطع، کمک صادق صبا لازم بود تا نامه‌ی کروبی در یک رسانه‌ی پر مخاطب منتشر شود و صبا این کمک را دریغ نکرد. اوایل غروب یکشنبه بیست و نهم خرداد هشتاد و چهار به همراه کروبی متن نامه را از بخش فارسی بی بی سی شنیدیم. در واقع بی بی سی که در سال پنجاه و هفت یکی از اصلی ترین منابع برای دسترسی ایرانیان به بیانیه‌های آقای [امام] خمینی و به طور کلی اخبار انقلاب بود بیست و هفت سال بعد هم مرجعیت رسانه‌ای خود را به نمایش گذاشت تا تلاش … برای بایکوت خبری آن نامه‌ی تاریخی خنثی شود. برای صادق صبا در هر جا که هست آرزوی موفقیت دارم».

 

این ادعای «کمک بزرگ صادق صبا» به یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب آن انتخابات در حالی مطرح می‌شود که بیانیه‌ی یاد شده بر خلاف این ادعا از سوی ستاد کروبی در اختیار همه‌ی رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی که به پوشش آن انتخابات مشغول بودند داده شده بود و هیچ ارتباط ویژه‌ای بین کاندیداهای اصلاح‌طلبان با بی.بی.سی احساس نمی شد ولی طبیعی بود که همه ی رسانه های داخلی امکان انتشار آن را نداشته باشند.

از سوی دیگر، در حالی واحدی مدعی انتشار این نامه تنها در رسانه های خارجی و به ویژه در بی.بی.سی می‌شود که گویا نمی‌داند یا فراموش کرده که این نامه در خبرگزاری ایلنا به صورت کامل منتشر شده بود؛ همچنین روزنامه‌های ایران و وقایع اتفاقیه نیز آن را منتشر کردند، البته جلوی انتشار وقایع گرفته شد.

 

ادبیات تند واحدی در مورد مقامات عالی کشور در حالی یک شبه پس از سال ۸۸ دچار تحول شد که در زمان مسوولیت در دفتر ریاست مجلس ششم، از ادبیاتی بسیار متملقانه نسبت به مسوولان عالی کشور استفاده می‌کرد.

ارتباط گسترده ی واحدی با رسانه های صدای آمریکا و بی.بی.سی پس از خروجش از ایران، احتمالا به خاطر ارتباطات شخصی و پنهانی او با عوامل آن شبکه ها بوده و ادعای اخیر هم می تواند به مثابه «نان قرض دادن» به آنها تفسیر شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.