stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 241845
  • 27 بهمن 1399 - 23:56
2

پرهزینه‌ترین تاکتیک سیاسی برای کسب قدرت

پرهزینه‌ترین تاکتیک سیاسی برای کسب قدرت
قلم | qalamna.ir :

این روزها مخالفان دوآتشه دولت، حتی از مراسم و گردهمایی‌های ملی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن هم به عنوان فرصتی برای حمله به مسئولان اجرایی و هتاکی علیه شخص رئیس‌جمهوری بهره می‌برند.

گروهی از موتورسوارانِ این جریان در اقدامی که از دید بسیاری از ناظران سازمان‌یافته به نظر می‌رسید، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان علیه بالاترین مقام اجرایی کشور شعار سر دادند و چهلمین‌ودومین یادبود پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین عرصه بروز وحدت مردم را به ویژه پیش چشم رسانه‌های معاند و دشمنانِ مترصد فرصت، مخدوش ساختند.

در حالی مخالفان دولت آزادانه و بدون ترس از برخورد قضایی، هنجارشکنی و سوء رفتار سیاسی خود را بار دیگر به عرصه عمومی کشور و به کف خیابان‌ها کشاندند که با اقدامی مشابه در سال ۹۶، صحنه‌هایی از ناآرامی را در شهرهای مختلف کشور ایجاد کردند؛ رویدادهایی که باعث شد دشمنان ایران در کاخ سفید، صهیونیست‌ها و همراهان غربی و منطقه‌ای آنان با طمع‌بستن به امکان اغتشاش و انشقاق در کشورمان، رویاهایی چون «تابستان داغ» را در سر بپرورانند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر رهبر انقلاب بارها صراحتا در مورد پرهیز از تهمت و افترا به مسئولان اجرائی و بی‌حرمتی و هتاکی نسبت به آنها به گروه‌های خاص هشدار داده‌اند. درست هفته پیش بود که رهبری در نشست تصویری با مداحان بر لزوم برچیده شدن بساط «بدزبانی و بدگویی» تاکید کردند. تذکرات صریح رهبری گویا روی رفتار مدعیان ولایت‌مداری و انقلابی‌گری تاثیری نداشته که همچنان به ستیزه‌جویی‌ ساختارشکنانه خود علیه دولت ادامه می‌دهند.

روحانی بارها از رفتارهای اینچنین مخالفان گلایه کرده است. در نشست خبری ۲۴ آذرماه بود که رئیس جمهوری گفت: چرا فقط به دولت حمله می‌کنیم؛ به دولتی که وسط میدان جنگ است حمله می‌کنیم. چرا به بقیه حمله نمی‌کنیم؟ اگر کسی به دولت توهین و فحاشی کرد و تهمت زد چرا تشویق می‌شود؟ الان کسی جرأت می‌کند در این کشور به غیراز دولت به کس دیگری توهین کند؟

جالب آنکه این رفتارهای ضدملی، هر روز در سطح و شدت بیشتری گسترش می‌یابد. رئیس‌جمهوری بارها صراحتا درمورد انگیزه این جماعت شفاف‌سازی کرده است. رئیس قوه مجریه  دوازدهم بهمن در نخستین روز دهه فجر امسال تاکید کرده بود که نباید انتخابات سال ۱۴۰۰ که در خرداد سال آینده پیش‌رو داریم  باعث شود که امروز اخلاق و معنویت را زیر پا بگذاریم همه باید برادرانه در کنار هم باشیم.

با وجود انذارهای گسترده درمورد پیامدهای وحدت‌شکنانه چنین رفتارهایی آن هم در شرایطی که افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو به انسجام‌بخشی نیاز دارد، گروه‌های خاص در راستای اغراض سیاسی خود، همچنان سوار بر اسب هتاکی و توهین و فحاشی می‌تازند.

اهانت به رئیس‌جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرائی کشور از دید ناظران توهین به حاکمیت ملی، ۲۴ میلیون رای‌دهنده و نفی جمهوریت نظام است. روزنامه «ایران» روز ۲۵ بهمن در یادداشتی نوشت: مخاطب توهین‌ها اگر چه حسن روحانی بود، اما اینجا دیگر شخصیت حقیقی رئیس دولت محل توجه نیست بلکه آنکه این‌گونه بی‌مهابا و با فراغت بال آماج شدیدترین هتاکی قرار گرفته، دومین شخص کشور و نماد جمهوریت نظام است.

در یکی دیگر از تحلیل‌های مطبوعاتی می‌خوانیم: استانداردهای دوگانه همیشگی منجر شده به اینکه نه خط و ربط هتاکان شناسایی شود و نه کسی کاری به کارشان داشته‌باشد. پیام چنین رفتارهایی این است که جریانات پشت این وحدت‌شکنی‌ها یا اساسا دلسوز جمهوری اسلامی نیستند یا با تحریک نفوذی‌ها که باورهای متناسب و متناظر با اصول جمهوری اسلامی ندارند به این اقدامات دست می‌زنند. این‌گونه رفتارها نه‌ تنها از نظر قانونی و اخلاقی و شرعی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست در این فضای شبکه‌ای حتی می‌تواند پیامدها و واکنش‌ها و آثار فراملی داشته ‌باشد و حکایت‌گر وجود ناهنجاری‌های درون جامعه برای جهان باشد.

اهانت‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی علیه دولت درماه‌های اخیر نه تنها در سطح تجمع‌های بدون شناسنامه با لعاب خودجوش بودن، بلکه حتی بارها از برخی تریبون‌های رسمی مخالفان تکرار شده است.

این کنش‌ها نه تنها در سطح سیاسی و اجتماعی با معمولی جلوه دادن اهانت و فحاشی، معیارهای اخلاق و ادب سیاسی و اجتماعی را تنزل می‌دهد، بلکه برای کشورمان آن هم در شرایط حساس فعلی پیامدهای بین‌المللی گسترده‌ای به همراه دارد. حال که دولت و ملت و مجموعه نظام با مقاومت و همیاری، سیاست سخت و یکجانبه آمریکا علیه ایران را با ناکامی مواجه کردند،نوبت آن رسیده که گروه‌های رقیب، با وحدت و انسجام و البته افزایش امید و مشارکت، دولت را در عبور از چالش‌های موجود بر سر رفع تحریم‌ها پشتیبانی کنند، نه آنکه برای چند صباحی تکیه زدن بر کرسی قدرت، منافع ملی را فدای منافع گروهی خود کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.