stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 23698
  • 21 دی 1394 - 0:47
4

اتحادیه جهانی گوش شکسته ها چگونه جایی است ؟

اتحادیه جهانی گوش شکسته ها چگونه جایی است ؟

اتحادیه جهانی کشتی در شهر کوچکی در شمال دریاچه ژنو به نام “ووی” (Vevey) واقع شده؛ شهری که محل زندگی چارلی چاپلین کمدین بزرگ جهان است. چاپلین که البته آمریکایی است، از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۷۷ (زمان مرگش)، در این شهر زندگی کرد و در همان جا به خاک سپرده شد.

قلم | qalamna.ir :

قلم ، خبرنگار ایسنا با حضور در مقر اتحادیه جهانی کشتی گزارشی از مرکز کشتی جهان تهیه کرد.

 

 

 

مقبره چارلی چاپلین

 

 

وجود کارخانه معروف مواد غذایی و شکلات سازی Nestle (سال تاسیس ۱۸۶۷) از دیگر دلایل معروف شدن این شهر است؛ جایی که شکلات شیری برای اولین بار در سال ۱۸۷۵ در آنجا اختراع شد.

 

اما برای علاقه‌مندان به کشتی، شهر ووی معنی دیگری دارد چرا که مقر اتحادیه جهانی کشتی در آنجا واقع شده است. ووی شهری کوچک و خلوت در نزدیکی لوزان سوئیس است که البته از ژنو نیز به راحتی می‌توان با یک قطار و گذراندن ۵ ایستگاه، به آنجا رسید.

 

این شهر ۱۹ هزار نفر جمعیت دارد که مقر اتحادیه جهانی کشتی در تپه‌های شمالی آن به نام کورسیر (Corsier) قرار دارد. در فاصله حدودا ۸۰۰ متری فدراسیون جهانی و در کوچه‌های باریک اطراف آن، قبرستانی وجود دارد که چارلی چاپلین و همسرش در آنجا آرام گرفته‌اند. همچنین کمی پایین‌تر از مقر فدراسیون جهانی، کلیسای سنت مارتین واقع شده که جزو میراث فرهنگی سوئیس به شمار می‌رود.

 

 

کلیسای سنت مارتین در نزدیکی مقر اتحادیه جهانی

 

 

در ضلع جنوبی ساختمان اتحادیه جهانی حیاطی زیبا و پوشیده از چمن سبز به چشم می‌خورد که در آنجا نیز تمامی نمادها و مجسمه‌ها مربوط به کشتی است. در سمت غربی ساختمان اتحادیه جهانی نیز پارکی بزرگ و سرسبز دیده می‌شود و از آنجا دریاچه ژنو و شهر ووی چشم‌انداز بسیار زیبایی دارند که البته کوه‌های پوشیده از برف رشته کوه آلپ زیبایی منظره را دوچندان می‌کند.

 

 

حیاط مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

وقتی به مقر فدراسیون جهانی می‌رسیم، از دور می‌شود آن را کاملا تشخیص داد چرا که نمادهایی از کشتی، از جمله بوایسار سایتی‌اف و آرمن نازاریان دو کشتی‌گیر افسانه‌ای آزاد و فرنگی بر دیواره‌ی آن نقش بسته است و مونیتوری در وسط دیوار اصلی اتحادیه جهانی تعبیه شده که ۲۴ ساعته مسابقه‌های کشتی را پخش می‌کند.

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

وارد حیاط ورودی اتحادیه جهانی کشتی که می‌شویم، با ۳-۴ ساختمان مواجه می‌شویم که اکثر آن‌ها به بخش‌های اداری اتحادیه جهانی تعلق دارد و در قسمت غربی نیز خوابگاه مخصوص اتحادیه جهانی واقع شده است.

 

در طبقه اول ساختمان اتحادیه جهانی یک سالن نه چندان بزرگ اما بسیار زیبا و با طراحی دکوراسیون چوبی و قرون وسطایی وجود دارد که مخصوص جلسات نه چندان بزرگ است. راهرویی کوچک شما را به طبقه دوم می‌برد؛ جایی که دفتر دبیرکل فدراسیون جهانی و البته اتاق نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی در آنجا قرار دارد.

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

بر دیوارهای راهروها تمام آثار به چیزی جز کشتی مربوط نمی‌شود و در ویترین‌های کوچک داخل سالن نیز نمادها و مجسمه‌هایی مربوط به کشتی به چشم می‌خورد.

 

راهرویی کوچک شما را به دفتر لالوویچ می‌رساند؛ اتاقی که بسیار معمولی و در اندازه‌ای متوسط است که هیچ نوع تجملاتی در آن دیده نمی‌شود. یک میز ساده به همراه کامپیوتر و برگه‌ها و پوشه‌های زیاد میز کار لالوویچ را پوشانده است و البته بر روی دیوارها و در قفسه دکورها نیز نمونه‌هایی از مجسمه‌ها و هدایایی به چشم می‌خورد که به اتحادیه جهانی کشتی داده شده است، اما شاید تجملات این اتاق از دفتر بسیاری از مسئولان ورزشی ایران کمتر باشد.

 

 

نناد لالوویچ در اتاق کارش

 

 

بر خلاف تصورات که خیلی‌ها فکر می‌کنند لالوویچ صربستانی وقت زیادی را در مقر اتحادیه جهانی نمی‌گذارد، او در بیشتر اوقات در شهر ووی مستقر است و هر روز در دفتر کارش حاضر می‌شود.

 

در کنار دفتر لالوویچ هم اتاق دبیر کل اتحادیه جهانی یعنی میشل دوسون فرانسوی قرار دارد که از زمان رافائل مارتینتی تاکنون توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

 

در طبقه فوقانی نیز که در واقع زیر سقف شیروانی قرار دارد، کارهای مخصوص به دپارتمان IT فدراسیون جهانی انجام می‌شود؛ جایی که تنها دو کارمند دارد و البته کارهای بزرگی در آنجا انجام می‌شود و تمامی برنامه‌های کامپیوتری، نرم‌افزارهای مورد استفاده در مسابقه‌ها و پخش‌های تلویزیونی و اینترنتی به همراه مدیریت و طراحی سایت فدراسیون جهانی توسط همین دو نفر انجام می‌شود.

 

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

البته بر خلاف فدراسیون‌های ورزشی ایران، مقر اتحادیه جهانی خدم و حشم زیادی ندارد و تنها ۱۲ نفر کارمند این نهاد بزرگ بین‌المللی را می‌چرخانند و به قول یکی از کارمندان برای همین است که کارهای زیادی برای انجام دادن برای تک تک آنها وجود دارد.

 

در واقع پس از برکناری رافائل مارتینتی در سال ۲۰۱۳ و احساس خطر حذف کشتی از المپیک، لالوویچ و تیم کاری اش تغییرات عمده ای در کشتی جهان ایجاد کردند که اولین تاثیر آن هم رفع خطر حذف کشتی از المپیک بود.

 

در روزهای آینده مصاحبه اختصاصی ایسنا با نناد لالوویچ که در مقر اتحادیه جهانی با او انجام شده را خواهید خواند.

 

 

چشم انداز شمالی مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

پارک کناری مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

خیابان منتهی به مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی از نمای جنوبی

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

مجسمه های داخل مقر اتحادیه جهانی

 

 

مجسمه های داخل مقر اتحادیه جهانی

 

 

مجسمه های داخل مقر اتحادیه جهانی

 

 

مجسمه های داخل مقر اتحادیه جهانی

 

 

راهروی منتهی به اتاق لالوویچ

 

 

لالوویچ در اتاق کارش

 

 

حیاط مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

 

پارک کنار مقر اتحادیه جهانی

 

 

نمایی از شهر ووی

 

 

نمایی از شهر ووی و رشته کوههای آلپ

 

 

مقبره چارلی چاپلین و همسر سومش

 

 

نمایی از شهر ووی

 

 

مقر اتحادیه جهانی کشتی

 

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.