stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 233988
  • 15 بهمن 1399 - 2:21
0
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

راه‌اندازی شورای عالی قرآنی در خوزستان

راه‌اندازی شورای عالی قرآنی در خوزستان
خوزستان - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: شورای عالی قرآنی در خوزستان با هدف پیگیری مطالبات جامعه قرآنی و ترویج و فراگیری علوم قرآنی به زودی راه‌اندازی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی خوزستان در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به اینکه شورای عالی قرآنی قرار بود پارسال در استان راه‌اندازی شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا این کار عملی نشد افزود: در شورای عالی قرآنی که به زودی تشکیل خواهد شد کمیته‌های مختلف با وظایف مشخص به گونه‌ای که همه مسایل و چالش‌ها را رصد و چاره‌اندیشی کند فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید صدای واحد از جامعه قرآنی استان شنیده شود گفت: قبول داریم که مشکلات و نارسایی زیادی پیش روی جامعه قرآنی خوزستان وجود دارد ولی با تعامل و همگرایی بسیاری از مشکلات قابل حل است.
نماینده ولی فقیه درخوزستان با بیان اینکه جای موسسه‌های قرآنی در استان خالی است ادامه داد: لازم است یک موسسه قرآنی در مرکز استان راه‌اندازی شود و این کار به طور حتم عملی خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه جامعه قرآنی استان نباید از انبوه مشکلاتی که در سال های اخیر انباشته شده مایوس و ناامید شوند از اعضای جامعه قرآنی استان خواست پیشنهادها و نظرات خود را برای برون رفت از مشکلات پیش روی آنان به صورت مکتوب ارایه کنند تا در شوراهای مختلف فرهنگی از جمله شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود.

وی به دورنما و هدف‌گذاری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده اشاره کرد افزود: برای رسیدن به این هدف همه باید تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه ما ساری و جاری شود و همه از معنویات ، برکات ودرس زندگی این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.
وی از سازمان تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه ، دارالقرآن و جلسات قرائت قرآن در خوزستان خواست با انسجام واحد همه مطالبات صحیح و منطقی جامعه بزرگ قرآنی خوزستان رصد شود.

امام جمعه اهواز در ادامه صحیح خوانی قرآن ،تدبر در آیات الهی ، درک معنای آیات، باور قلبی به اینکه قرآن نسخه حل مشکلات ما است ، عمل به قرآن و ترویج آن را از حقوق قرآن بر ما مسلمانان بیان کرد وادامه داد: اگر همه ما به قرآن عمل می‌کردیم بدون شک همه مشکلات جامعه ما و امت اسلامی حل می‌شد به همین خاطر قرآن در بین مسلمانان مظلوم است و حق آن ادا نشده است.
در این نشست تعدادی از مربیان ، معلمان ، قاریان و خادمان قرآن کریم از شهرهای مختلف خوزستان ، مسایل و مشکلات پیش روی جامعه قرآنی را مطرح کردند و از نماینده ولی فقیه در استان خواستند مطالبات آنان را پیگیری کند.
مجید سعیداوی به نمایندگی از مربیان قرآنی خوزستان ، بیمه و اشتغال قاریان ، تامین امکانات لازم برای اعزام قاریان به مسابقات کشوری ، اعزام قاریان برجسته و گروه‌های تواشیح به روستاها در کنار اعزام مبلغان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ، لزوم جلسات تفسیر قرآن در شهرها با حضور علما به کمک حوزه‌های علمیه ، به کارگیری قاریان در آموزش و پرورش را از مهمتریین مطالبات جامعه قرآنی استان بیان کرد.

توسعه وقف قرآنی ، ارتباط با محافل قرآنی کشور عراق ، راه‌اندازی شورای عالی قرآن ، به رسمیت شناختن فعالیت‌های قرآنی در قالب فرهنگی، توجه به جلسات قرائت قرآن مساجد به عنوان کانون های اصلی رشد و ترویج علوم قرآنی از دیگر پیشنهادهای برخی اعضای جامعه قرآنی استان بود.
جامعه قرآنی خوزستان با قدردانی از اهتمام ولی فقیه در خوزستان به جامعه قرآنی برای رصد و پیگیری مشکلات آنان خواستار توسعه فعالیت‌های قرآنی و حمایت از گروه‌های قرآنی با توجه به ظرفیت‌های قرآنی در استان شدند.

امام جمعه اهواز در جمع بندی این نشست صمیمانه که با رعایت شیوه نامه بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا و با حضور استاندار خوزستان برگزار شد قول داد دغدغه ها و مطالبات جامعه قرآنی استان را با راه‌اندازی شورای عالی قرآنی  پیگیری و به سرانجام برساند.
در این نشست که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار شد به ۱۰ نفر از قاریان برجسته و خادمان قرآن استان نیز لوح سپاس اهدا شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.