stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 230212
  • 09 بهمن 1399 - 12:07
0

لزوم تسهیل آموزش رایگان برای همه دانش آموزان کشور

لزوم تسهیل آموزش رایگان برای همه دانش آموزان کشور
فارس- مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس مجلس پسران استان فارس در این مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور که  با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش پرورش با اشاره به اصل سی ام قانون اساسی از وزارت آموزش و پرورش خواستار تسهیل آموزش رایگان برای همه دانش آموزان و توزیع عادلانه آموزش در کشور شد.
محمد مهدی کدیور با بیان اینکه استان پهناور فارس با بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۹۰ مرکز علمی و دانشگاهی، به عنوان قطب علمی کشور شناخته میشود افزود: فارس با وجود توانمندی‌ها و استعداد‌های نهفته در زمینه‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور با کمبود منابع و اعتبارات در برخی رشته‌ها مواجه است.
وی با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و ورود آموزش بر بستر فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه هنوز دانش آموزان بسیار زیادی در استان فارس به ویژه مناطق محروم فاقد تبلت و اینترنت هستند و به شبکه شاد دسترسی ندارند که این موضوع لزوم توجه ویژه به این موضوع را دوچندان می‌کند.
کدیور در ادامه به موضوع اجرای آموزش گام دوم انقلاب در سطح مدارس کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما از اهمیت گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب هدف اصلی آن را جوانان می‌داند غافل هستند و هنوز آموزش گام دوم در مدارس کشور شروع نشده است.
وی به بحث افزایش اعتیاد به مواد مخدر در سطح مدارس کشور هم اشاره کرد و گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش آموزان دوره متوسطه دوم و هنرستان‌ها در بسیاری از استان‌ها از جمله استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است، که به عنوان یک هشدار بی سابقه در نظام آموزشی باید رسیدگی شود.
رئیس مجلس دانش آموزان فارس یکی از راه‌هایی که می‌توان دانش آموزان را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داد ایجاد انگیزه پژوهش در بین دانش آموزان و حمایت از پژوهش سرا‌های دانش آموزی عنوان کرد و افرود: حمایت از طرح‌ها و کمک به تجاری سازی آن‌ها به اشتغال و آینده شغلی دانش آموزان کمک می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.