stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 228030
  • 05 بهمن 1399 - 15:18
0

کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در لرستان

کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در لرستان
لرستان - مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: مصرف برق در این استان با اجرای طرح تعدیل و همکاری خوب مردم، ۱۵ درصد کاهش یافته است.
قلم | qalamna.ir :

فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تامین گاز نیروگاه‌های برق جهت اولویت تامین گاز خانگی، تعدادی از نیروگاه‌های تولید برق با کاهش سوخت گاز و در نتیجه کاهش تولید مواجه شدند و خاموشی‌های برق را در سراسر کشور در پی داشت که در این راستا تعدیل و صرفه جویی مصرف در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به همین منظور شرکت توزیع برق لرستان با استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی، مردم استان را در بخش مصارف خانگی دعوت به کاهش مصرف و صرفه جویی تاحدود ۱۰ درصد نمود که با تعامل مردم در این حوزه اقدامات خوبی انجام شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در بخش صنایع و کشاورزی استان نیز ۵۰۰ قرارداد منعقد شد که مشترکان متعهد به کاهش مصرف و موکول نمودن مصارف بیشتر به ماه‌ها و هفته‌های بعد از بحران شدند و مشترکان کم مصرف این حوزه نیز تخفیف‌هایی دریافت کردند.

خودنیا عنوان کرد: همچنین در حوزه تعدیل روشنایی معابر با اعمال کاهش مصرف ۳۳ درصدی روشنایی برخی مکان‌های کم رفت و آمد و کم حادثه تا حدود یک سوم، نسبت به کاهش مصرف در استان اقدام شد.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری هم استانی‌ها هیچگونه خاموشی به دلیل کمبود برق در استان وجود ندارد و موارد کم خاموشی‌ها به دلیل حوادث و اتفاقات اضطراری است که به سرعت رفع نقص می‌شود.

خودنیا افزود: اکنون ۱۵۰ نفر از عوامل اجرایی شرکت توزیع برق لرستان بصورت مستمر در حال پایش وضعیت مصرف استان هستند.

۵۶۴ هزار و ۷۰۲ مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مشترک صنعتی، ۱۳ هزار ۲۲۹ مشترک اداری و هشت هزار و ۸۸۹ مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره‌مند هستند.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.