stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 227970
  • 05 بهمن 1399 - 12:11
3

از ابتدای امسال تا کنون پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس

از ابتدای امسال تا کنون پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
فارس- از ابتدای امسال تاکنون تاکنون یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه «MCMC» دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان‌های استان پذیرش شده است.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ثبت پذیرش یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه «MCMC» این دانشگاه در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
 دکتر اورنگ ایلامیبه فعالیت سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین پذیرش به ترتیب در بیمارستان‌های مرودشت، نمازی، مسلمین و داراب گزارش شده است.
او با بیان اینکه هدف کلی این مرکز، ساماندهی، پایش و نظارت بر ارایه خدمات درمانی به بیماران از طریق ارتباط موثر و ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده است، اضافه کرد: دریافت اطلاعات به موقع، تعداد تخت بخش‌های بیمارستانی در راستای مدیریت اثربخش و اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی از خدمات مهم این مرکز است.
دکتر ایلامی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹۸ هزار و ۱۱۶ تماس با سامانه ۱۸۱۹ ثبت شده است که تعداد ۳۹ هزار و ۹۹۳ تماس مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده که از سوی کارشناسان مستقر در این مرکز، پاسخگویی‌های لازم انجام شده است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه ادامه داد: مردم می‌توانند درصورت هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت برطرف نشدن موضوع با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی از طریق سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.
این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به ارایه گزارش روزانه آمار‌ها و داده‌های دریافتی از مرکز «MCMC» در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، یادآور شد: تصمیم گیری لازم در این ستاد، بر اساس داده‌های دریافتی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود.ثبت پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
دکتر ایلامی افزود: کارشناسان مرکز «MCMC» به صورت شبانه روزی با استفاده از مانیتور‌های مرکزی بر شیوه خدمات رسانی به بیماران در بخش‌های اتفاقات و اورژانس بیمارستان‌های استان به صورت زنده نظارت می‌کنند.
او اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال، نوزده هزار و ۷۵۴ پذیرش اعزام در سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ثبت شده که دو هزار و ۷۷۸ مورد مربوط به بیماران مبتلا به کروناویروس است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه هدایت هدفمند بیماران اعزام شده و نیز، پیگیری روند درمان در گروه‌های پُرخطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از اهمیت و تاثیرات این واحد عنوان کرد.
او یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، وظیفه ثبت آمار و اطلاعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ به مرکز «MCMC» واگذار شد که با توجه به دسترسی این مرکز به بانک اطلاعاتی جامع در خصوص بیماران بستری، تاکنون جمع آوری اطلاعات و آمار در این مرکز به شکل مستمر انجام شده است

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.