stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 227679
  • 04 بهمن 1399 - 15:37
2
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبرداد؛

آموزش و پرورش به‌دنبال توسعه هنرستان‌های وابسته است

آموزش و پرورش به‌دنبال توسعه هنرستان‌های وابسته است
اصفهان_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: آموزش و پرورش به‌دنبال توسعه هنرستان‌های وابسته است تا با کمک صنایع و دستگاه‌های اجرایی بتوانند مهارت آموزی را توسعه دهند.
قلم | qalamna.ir :

سید حسن قاضی عسگر افزود: بعضی از افراد بیکار به‌دنبال کار ساده و پر درآمد هستند و حاضر به اشتغال در صنایع نیستند و یا آموزش لازم را برای اینگونه کارها ندیده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش‌هایی که امروز در دانشگاه‌های کشور ارائه می‌شود منطبق بر بازار و نیاز بازار کار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد بیکار مهارتی ندارند اظهار داشت: شورای مهارت استان اصفهان را فعال کردیم و جلسات این شورا به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های درگیر در مهارت آموزی باید فعالانه در این نشست‌ها حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به‌دنبال توسعه هنرستان‌های وابسته است تا با کمک صنایع و دستگاه‌های اجرایی بتوانند مهارت آموزی را توسعه دهند.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: استارت آپ‌ها در ماه‌های اخیر کمک‌هایی را در زمینه مهارت آموزی ارائه کردند و هنرستان‌های مجازی را برای آموزش مطرح کردند که با استفاده از اینترنت و فضای مجازی می توان کسب و کارهای مختلف را راه اندازی کرد.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه ای بطور مستقیم در مهارت‌آموزی درگیر هستند و این سازمان توسعه نظام آموزشی ۲گانه را دنبال می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه نظام آموزشی ۲ گانه پیشرفته است که باید به اصناف و صنایع معرفی شود اظهار داشت: این نظام در کشورهای آلمانی زبان نتیجه داده است که کار مهارت آموزی با کمک اصناف و صنایع انجام می‌شود.

وی گفت: همه مسوولان اصفهان در تلاشند تا مهارت آموزی را توسعه دهند تا نیروهای کار با کسب مهارت لازم بتوانند در صنایع استان فعالیت موثری داشته باشند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.