stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 227668
  • 04 بهمن 1399 - 15:32
2
چنگیز:

افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است / ویروس جهش یافته انگلیسی در اصفهان نداشته ایم

افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است / ویروس جهش یافته انگلیسی در اصفهان نداشته ایم
اصفهان_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی، ایمنی پنداری کاذب، افزایش تردد جوانان و ملاحظات کمتر را از علل افزایش ابتلای جوانان به ویروس کرونا برشمرد و گفت: افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است.
قلم | qalamna.ir :

طاهره چنگیز روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و استاندار اصفهان افزود: افزایش نسبت بیماران جوان در بین بیماران جدید کرونایی در استان اصفهان صحت دارد.

وی، ایمنی پنداری کاذب، افزایش تردد جوانان و ملاحظات کمتر را از علل افزایش ابتلای جوانان به ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است.

وی اضافه کرد: با توجه به یافته جدید افزایش ابتلای جوانان به کرونا از خانواده‌ها درخواست می‌کنم نسبت به ترددها و حضور جوانان در اجتماعات مراقبت بیشتری داشته باشند.

چنگیز از کودکان و جوانان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی‌های لازم را داشته باشند و با توجه به اجباری نبودن حضور در مدارس در محافل و دورهمی‌ها مراقبت‌ جدی کنند.

وی با بیان اینکه خطر ویروس کرونا در کمین همگان است، اظهار داشت: تفاوتی ندارد آورنده ویروس به خانواده جوان باشد یا فرد فعال در اجتماع زیرا بیشترین افرادی که در معرض خطر هستند افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و تنفسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید به افراد خانواده توجه بیشتری داشته باشیم و همه از یکدیگر مراقبت کنیم.

ویروس جهش یافته انگلیسی در اصفهان نداشته ایم

چنگیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در استان اصفهان مشاهده نشده است.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

براساس اخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.