stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 227606
  • 04 بهمن 1399 - 15:09
0
مرکزی_رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت:

خود مراقبتی و امید دو راه مقابله با سرطان

خود مراقبتی و امید دو راه مقابله با سرطان
گفت: شعار هفته سرطان امسال "سرطان قابل درمان است با خود مراقبتی و امید" است.
قلم | qalamna.ir :

وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در تمام نظام های بهداشتی دنیا، توجه به برآورد هزینه اثربخشی پیشگیری و بعد از آن تشخیص زودرس در اولویت است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر تدوین برنامه های ملی پیشگیری و کنترل سرطان ها از ضرورت های بهداشتی هر جامعه ای محسوب می شود چرا که  که پیشگیری از بروز سرطان ها با کنترل عوامل خطر مقدور و تشخیص زودرس با هدف درمان قطعی در مورد بسیاری از سرطان ها امکان پذیر است؛ تخمین زده می شود که بیش از یک سوم تمام موارد سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر به شرط تشخیص زودهنگام، بالقوه درمان پذیر می باشند.

وی اظهار داشت: امروزه بیماری‌های غیر واگیر عامل اصلی مرگ و میر در جهان و کشور هستند؛ چهار بیماری عمده غیرواگیر (بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی) به ترتیب مسئول ۶۸% از مرگ و میرها در جهان و ۷۲% از مرگ و میرها در ایران می باشند؛ بدیهی است عامل مسبب این ۴ بیماری ریشه در سبک زندگی و رفتارهای افراد، رژیم غذایی ناسالم، نداشتن فعالیت بدنی، دخانیات و مصرف الکل دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با افزایش امید به زندگی و بالا رفتن طول عمر افراد، تغییر در سبک زندگی، افزایش مصرف دخانیات، مصرف کم میوه و سبزی، کم تحرکی و … بیماری های غیر واگیر از جمله  سرطان ها در حال افزایش است که می توان با رعایت خودمراقبتی آن ها را مدیریت کرد و با تشخیص زودهنگام و به موقع آن را درمان نمود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: سرطان یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت در ایران است که مبارزه با آن، نیازمند برنامه ریزی مسؤولان و جلب مشارکت مردم است به دلیل اهمیت و ابعاد موضوع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱تا ۷ بهمن ماه) را به عنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان در نظر گرفته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.