stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 227565
  • 04 بهمن 1399 - 16:22
0
رئیس کمیته امداد در دیدار با مراجع عظام تقلید بیان کرد:

همکاری نهادهای حمایتی برای رفع مشکل مسکن محرومان جامعه

همکاری نهادهای حمایتی برای رفع مشکل مسکن محرومان جامعه
قم - رئیس کمیته امداد گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج، سپاه و آستان قدس رضوی به دنبال رفع مشکل مسکن محرومان و مددجویان هستیم.
قلم | qalamna.ir :

سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان قم با آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار کرد.

رئیس کمیته امداد در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تکانه‌های اقتصادی اخیر و مشکلات ایجاد شده برای اقشار محروم کشور گفت: گران شدن کالاهای ضروری، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد اما حمایت مراجع و علما و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه، استانداران و همت مردم نیکوکار، باعث شد فشار مضاعفی به مددجویان کمیته امداد وارد نشود.

وی با اشاره به رونمایی از علامت جمعی فرش‌های دستباف مددجویان که با حضور نماینده سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: با این اقدام فرش دستباف مددجویان کمیته امداد دارای نشان جهانی شد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد درخشش تولیدات مددجویان در بازارهای جهانی باشیم.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بسیج، سپاه، آستان قدس رضوی این نهاد را در رسیدگی به نیازمندان به خوبی یاری کرده‌اند و در حوزه مسکن نیز به دنبال همکاری جدی با این دستگاه‌ها هستیم.

رئیس کمیته امداد در بخش پایانی صحبت‌های خود عملکرد کمیته امداد استان قم را در مسکن، اشتغال و جذب کمک‌های مردمی، موفق عنوان کرد و گفت: از مراجع عظام و علما و مسئولان استان که این نهاد را حمایت و یاری می‌کنند قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نهاد مقدس کمیته امداد شجره طیبه‌ای است که توسط امام راحل بنا نهاده شد، گفت: اگر امروز شاهد ثمرات این درخت پر برکت هستیم به خاطر اخلاص آن مرد الهی و نفس قدسی و پاک اوست.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی از بین بردن فقر، ظلم و جهل بسیار تاکید شده است، گفت: فقرا و ایتام در نظام اسلامی نباید فراموش شوند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در اسلام بهترین کارها خوشحال کردن فقرا و نیازمندان و رفع احتیاج آنها است و کمیته امداد نقش مهمی در کاهش فقر ایفا کرده است.

رئیس کمیته امداد همچنین ادامه دیدارها با آیات عظام تقلید، با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دیدار کرد.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد از دوره حمایتی عبور کرده و به دوره توانمندسازی رسیده است، تاکید کرد: به جز سالمندان و بیماران صعب‌العلاج که از خدمات دائمی کمیته امداد برخوردار هستند، دیگر اقشار تحت حمایت باید به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد با تشریح ابعاد مختلف توانمندسازی مددجویان خاطرنشان کرد: اشتغال، مسکن، خودباوری و فرهنگ‌سازی در قالب مبانی مذهبی به عنوان سه رکن اساسی توانمندسازی مورد توجه کمیته امداد است.

بختیاری با تاکید بر اینکه کمیته امداد تا پایان امسال ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد، اضافه کرد: در پویش ایران همدل مردم و در طرح‌های اطعام ماه مبارک رمضان، اطعام مهدوی و اطعام حسینی خیران در کمک به نیازمندان غوغا کردند.

وی با تقدیر از اعتماد مردم و پیگیری هوشمندانه آنها در کمک به خانواده‌های نیازمند، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تورم، میزان کمک‌های مردمی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

بختیاری با اشاره به تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، گفت: وام‌های این صندوق مطابق اصول اسلامی و بدون سود به صورت قرض‌الحسنه ارائه می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در این دیدار، برکات کمیته امداد را از وجود امام راحل دانست و گفت: از تلاش‌های مدیران و امدادگران به خاطر خدمات شایسته‌ای که به مددجویان دارند قدردانی می‌کنم و شکر خداوند را به جای می‌آورم.

وی با تاکید بر اینکه باید گزارش خدمات خود را به اطلاع مردم برسانید، گفت: مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان می‌دهد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیث «أخلِصِ العَمَل فَإنَّ النّاقِدَ بَصیرٌ بَصیر» از پیامبر اکرم(ص) گفت: دقت کنید که تمام کارهایتان را برای رضای خدا خالص کنید چرا که بازرس عمل بسیار بیناست.
وی با بیان اینکه از تلاش‌ها و زحمات امدادگران نهاد مقدس کمیته امداد باخبرم، افزود: اخلاص در کارهایتان را بیشتر کنید تا جزو مخلصین له‌الدین باشید.

این مرجع تقلید با انتقاد از سودهای بانکی و دیرکردهایی که از مردم دریافت می‌کنند، از کمیته امداد بخاطر تسهیلات قرض‌الحسنه که در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌کند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : کمیته امداد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.