stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 227449
  • 04 بهمن 1399 - 11:17
2

نوید بهره برداری از چندین طرح بزرگ راهسازی در فارس

نوید بهره برداری از چندین طرح بزرگ راهسازی در فارس
فارس- آزاد راه شیراز- اصفهان و شبکه ریلی یزد به استان فارس سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد
قلم | qalamna.ir :

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در حاشیه بازدید از راه‌های شهرستان کازرون گفت: جاده خشت به گناوه به طول ۳۰ کیلومتر محور دومی است که می‌تواند فارس را از طریق گناوه به استان بوشهر متصل کند.
خادم با بیان اینکه در تلاشیم برای دریافت اعتبار این طرح را در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ قرار دهیم افزود: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و ساخت این محور در سال آینده بخش خشت از بن بست خارج می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور با اشاره به تلاش برای دریافت منابع اعتباری بانک‌ها برای و سایر منابع برای شتاب بخشیدن به روند ساخت تونل محرم گفت: امسال اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد ریال تعیین شد و در بودجه سال آینده این رقم به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت .
به گفته خادمی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام تونل محرم که در مسیر کازرون به بوشهر قرار دارد، ۴۰۰ میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص طرح چهارخطه در دست ساخت ارژن به تنگ ابوالحیات کازرون گفت: این طرح به طول ۲۱ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.
وی افزود: تا کنون اعتباری افزون بر هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به این طرح تخصیص یافته و تلاش‌ها بر این است که این محور نیز در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسد.
خادمی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت قطعه باقی مانده از مسیر کمارج به کنارتخته در محور کازرون به بوشهر نیز در سال آینده آغاز خواهد شد گفت: برای چهار خطه کردن محور بوشهر به فارس هم به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: آزاد راه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که طولانی‌ترین آزاد راه کشور است در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
خادمی بیان داشت: شبکه ریلی یزد به استان فارس نیز که طول آن ۲۷۱ کیلومتر است و از شهرستان اقلید در فارس عبور می‌کند و بزرگترین خط ریلی است، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.