stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 226086
  • 01 بهمن 1399 - 1:40
1

رشد صنعتی کشور تا پایان سال به ۶ درصد می رسد

رشد صنعتی کشور تا پایان سال به ۶ درصد می رسد

ری- وزیر صمت گفت: علیرغم تحریم ها تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشور در سه شیفت کار می‌کنند که امیدواریم رشد صنعتی به ۶ درصد در پایان سال برسد.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح یک طرح صنعتی در جنوب تهران بر حمایت از تولیدکنندگان توسط دولت تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم بار سنگین ارزآوری به کشور بر عهده تولیدکنندگان قرار دارد.

وی از رشد ۲۹ رشته صنعتی در دوران تحریم‌ها خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشور در سه شیفت کار می‌کنند که امیدواریم رشد صنعتی به ۶ درصد در پایان سال برسد.

وزیر صمت در ادامه به سیاست‌های ارزی دولت اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان علاوه بر امکان فروش ارز حاصل از صادرات خود در سامانه «نیما» می‌توانند، به تأمین مواد اولیه اولویت دار و مورد تأیید وزارت صمت نیز پرداخته و از این راه به تعهدات ارزی خود عمل کنند و وزارت صمت در پی کاهش بروکراسی اداری و حمایت از صنعت در همه زمینه‌ها است.

رزم حسینی کاهش مزاحمت‌های احتمالی برای فعالان حوزه تولید را مهم‌ترین سیاست وزارت صمت دانست و گفت: هماهنگی مناسبی بین وزرات صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای ترخیص کالا و روان شدن روند ثبت سفارش و تأمین مواد اولیه خارجی برای واحدهای تولیدی وجود دارد و در این خصوص به هیچ وجه نباید نگران بود.

وی از امضا توافقنامه با وزارت نیرو برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: تنها دو درصد از آب مصرفی کشور در بخش صنعت به کار می‌رود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.