stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 225816
  • 30 دی 1399 - 14:13
3

اقدام اعتراضی قانونگذار مراکشی به سازش با رژیم صهیونیستی

اقدام اعتراضی قانونگذار مراکشی به سازش با رژیم صهیونیستی

یک منبع رسانه‌ای اعلام کرد، نماینده پارلمان و رهبر حزب عدالت و توسعه مراکش، در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصمیم به تعلیق عضویت خود در این حزب گرفته است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در داخل حزب عدالت و توسعه مراکش که ترجیح داد نامش ذکر نشود، اعلام کرد، ادریسی ابو زید، از رهبران این حزب عضویت خود را در حزب عدالت و توسعه در اعتراض به اقدام سعد الدین العثمانی (نخست وزیر مراکش) به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به حالت تعلیق درآورده است.

این منبع تاکید کرد، این نماینده پارلمان که به مواضع خود در حمایت از مسأله فلسطین و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی معروف است، پیامی به دبیرکل حزب عدالت و توسعه فرستاد و وی را از تصمیم خود باخبر ساخت‌.

منبع مذکور تاکید کرد، تصمیم تعلیق عضویت ادریسی ابو زید در حزب عدالت و توسعه تا زمان برگزاری نشست شورای ملی در خصوص این موضوع ادامه خواهد یافت، امری که تاکید دارد این حزب و رهبری آن تاکنون در مهار بحرانی که پس از امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط العثمانی به وجود آمده، موفق نبوده است.

پیش بینی می‌شود که موضع این نماینده پارلمان که از محبوبیت گسترده مردمی در داخل این حزب برخوردار است، گامی دلگرم کننده برای اشخاص خشمگین از رهبری این حزب در راستای اتخاذ اقدامات اعتراض‌آمیز مشابهی باشد که بحران را بیش از پیش تعمیق خواهد کرد و العثمانی و دبیرکلی این حزب را در خصوص رسیدگی به پرونده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شماری از پرونده‌های دیگر مانند قانون آموزش فرانسه که ابو زید در پارلمان به آن رای مخالف داد، تحت فشار قرار دهد.

رباط و تل‌آویو سوم دی، رسماً توافقنامه عادی سازی روابط را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را نقشه فعالیت سه‌جانبه در آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که طی ماه‌های اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.