stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 225707
  • 30 دی 1399 - 10:32
1
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بیش از۸۰۰ مبتلا به ویروس کرونا درهرمزگان

بیش از۸۰۰ مبتلا به ویروس کرونا درهرمزگان
هرمزگان-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در حال حاضر ۸۹۳ مبتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان پس از تشخیص پزشکی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و اقدامات و مراقبت‌های درمانی برای آنان در حال انجام است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فاطمه نوروزیان افزود : هر چه گردش ویروس کرونا بیشتر باشد، خسارت‌های جبران ناپذیری به سلامت و اقتصاد جامعه وارد خواهد شد که جبران آن ممکن است سخت و یا حتی امکان ناپذیر باشد و از همین رو قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه از اهمیت بسیار بالایی در جهت کنترل این ویروس برخوردار است.

وی بیان داشت :بارها تاکید شده که شرایط استان هرمزگان بسیار حساس و شکننده است و در صورت تداوم این سفرها و بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، باید شاهد قرمز شدن دوباره استان باشیم که هم اکنون نیز وضعیت جزیره هرمز و قشم بسیار نگران کننده است و بر اساس آمارهای اعلام شده، بیش از ۴۰ هزار مسافر در روزهای گذشته وارد این جزایر شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد :کارشناسان حاضر برای مسافرانی که قصد ورود به جزایر قشم و هرمز را دارند، این تست را انجام می دهند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا مثبت کرونا، مورد شناسایی شده و همراهان آنان را با هماهنگی دیگر دستگاه های مسئول به استان مبداء بازگشت می دهند.

وی ادامه داد :از آنجایی که بیماری های تنفسی به سرعت در سطح جامعه پخش می شوند، باید با جدیت بیشتر پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا از ابتلا به این ویروس از هر نوعی از آن در امان بمانیم.

دکتر نوروزیان گفت : برای کاهش هر چه بیشتر مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، خواستار توجه ویژه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم تا بتوانیم از این بحران با کمترین آسیب گذر کنیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.