stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 225448
  • 29 دی 1399 - 15:38
1
فرماندار اردستان:

متأسفانه ساختمان هیچ کدام از کتابخانه‌ها اصولی نیست

متأسفانه ساختمان هیچ کدام از کتابخانه‌ها اصولی نیست
اصفهان_ فرماندار اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۶ کتابخانه شهری و روستایی قرار دارد ولی هیچ کدام از آن ها در شأن و جایگاه مردم نیست، گفت: متأسفانه ساختمان هیچ کدام از این کتابخانه‌ها اصولی نیست و هزینه‌های بازسازی و بهسازی این اماکن بسیار زیاد است.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا تأملی، امروز (دوشنبه- ۲۹ دی ماه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اظهار کرد: با وجود همه فعالیت‌های انجام شده، اردستان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و شناخت منطقه هنوز در ابتدای کار و هدف قرار دارد.

وی افزود: تقریباً همه رویدادهای فرهنگی که در چند سال گذشته در شهرستان برگزار شده با استقبال خوب مردمی روبرو شده است که نشان می دهد بستر کار فرهنگی در شهرستان مهیا است، ولی اگر فعالیتی را شاهد نیستیم باید از متولی آن بخش پیگیری کنیم.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۶ کتابخانه شهری و روستایی قرار دارد ولی هیچ کدام از آن ها در شأن و جایگاه مردم نیست، گفت: متأسفانه ساختمان هیچ کدام از این کتابخانه‌ها اصولی نیست و هزینه‌های بازسازی و بهسازی این اماکن بسیار زیاد است.

تأملی تصریح کرد: در کتابخانه‌های شهرستان بیش از ۱۱۵ هزار جلد انواع کتاب وجود دارد و ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان اردستان می‌تواند یک رویداد مهم در حوزه عمرانی باشد که با مذاکره‌ با خیر این پروژه به زودی عملیات جانمایی و ساخت آن آغاز می‌شود.

وی راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای شهرستان را ضروری دانست و گفت: بخشداران با مشارکت دهیاران و اعضای شورا می‌توانند فضا و امکانات لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در روستاها فراهم کنند. توجه به نیازهای روستاییان به ویژه حوزه فرهنگ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مسئولان با کمک خیران می‌توانند گام‌های مهمی در این بخش بردارند.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان در این جلسه، گفت: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن فرصت کتاب‌خوانی و ارائه خدمات کتابخانه در فضای مجازی را فراهم کرده است.

عفت باقری با بیان اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا حدود ۵۶۲ فعالیت به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: فعالیت کتابخانه‌ها با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابه با کرونا انجام می‌شود. در این دوره اگر چه حضور اعضای کتابخانه کم رنگ شده است، ولی کتابخانه‌ها فعالیت خود را تعطیل نکردند و کتابداران با حضور در محل کار، خدمات خود را به صورت مجازی و غیرحضوری برای حفظ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.