stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 225308
  • 29 دی 1399 - 12:57
0

توصیه های خود مراقبتی در آلودگی هوا

توصیه های خود مراقبتی در آلودگی هوا
فارس- میزان آلاینده‌های هوا به صورت روزانه پایش می‌شود.
قلم | qalamna.ir :
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به مناسبت بیست و نهم دی روز ملی هوای پاک گفت: میزان آلاینده‌های هوا به صورت روزانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست سنجش و به واحد سلامت محیط دانشگاه ارسال می‌شود.
 
سیامک شمس ادامه داد: واحد سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه، بر اساس شاخص «AQI»، کیفیت هوا را اعلام داشته و در صورت تشخیص شرایط ناسالم، اطلاعات لازم را از طریق روابط عمومی دانشگاه و رسانه‌های جمعی در اختیار عموم قرار می‌دهد.
وی توضیح داد: شاخص AQI بر اساس ۰ تا۵۰ هوای پاک، ۵۰تا۱۰۰هوای متوسط، ۱۰۰تا۱۵۰ هوای ناسالم برای گرو‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای عموم مردم، ۲۰۰ تا۳۰۰ هوای بسیار ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ هوای خطرناک طبقه بندی شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه با تاکید بر اینکه در صورت اعلام شرایط آلودگی هوا انتظار می‌رود اقدامات خود مراقبتی از سوی مردم با جدیت بیشتری انجام شود، توصیه کرد: در این شرایط لازم است فعالیت خارج از منزل محدود شود و از انجام فعالیت فیزکی شدید و ورزش خودداری شود.

شمس با این توصیه که در این شرایط باید درب و پنجره خانه‌ها را بسته و از رفتن به پارک‌ها و مراکز تفریحی خودداری شود، اضافه کرد: همچنین می‌بایست مواد غذایی بدون پوشش در مجاورت هوای آزاد قرار نگیرد و از فعالیت‌هایی که سبب آلودگی هوا در فضای داخل خانه می‌شود مانند جارو کشیدن و روشن کردن شمع و عود نیز، خودداری شود.

وی تاکید کرد: در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد در شرایط ناسالم، باید از ماسک مناسب استفاده و زمان فعالیت به کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.