stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 224246
  • 26 دی 1399 - 13:37
0

تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای هرمزگان و دانشگاه آزاد بندرعباس منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای هرمزگان و دانشگاه آزاد بندرعباس منعقد شد
هرمزگان- تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و دانشگاه آزاد بندرعباس با هدف توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه با رویکرد اشتغال امضا شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این آیین با تاکید بر ظرفیت های اشتغال استان و اهمیت مهارت آموزی و مهارت افزایی جوانان و دانشجویان اظهار کرد : در راستای طرح ملی “توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال ” همکاری با دانشگاه شکل گرفته است.
اسما کریمی ، استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین طرفین را از اهداف تفاهمنامه خواند و توانمند سازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در جهت برآوردن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی ، مهارتی و حرفه ای موضوع این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت : استان هرمزگان ظرفیت های زیادی در زمیته اشتغال دارد.در تمام حوزه ها بخصوص ظرفیت دریامحور و نیز موقعیت استراتژیکی که داردشاخصهایی هستند که محرکی برای اقتصاد جهانی می باشند. شهرستانهای پارسیان ، جاسک ، میناب و حاجی آباد ؛ پروژه های اقتصادی و ظرفیت های ویژه ای دارند که هدف ما تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آنان است.
وی تصریح کرد : مولفه های زیادی در ایجاد اشتغال افراد تاثیر دارند ؛ یکی از آنها مهارت است ؛ فرهنگ کار در هر جامعه هم بسیار اهمیت دارد. با هم افزایی و با استفاده از توانایی و امکانات طرفین در جوار دانشگاه و مواردی که در پودمانهای دانشگاه وجود ندارد کمک کنیم و در جهت تامین نیروی کار صنایع و شرکت ها قدم برداریم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: نیازهای شغلی را احصا کنیم و در شورای مهارت استان برای جامعه هدف برنامه ریزی کنیم.آموزشهای دریامحور و راه اندازی دپارتمان های تخصصی برای ما اهمیت دارد.مراکز مشاوره شغلی کمک می کند نیازهای شغلی استان به اطلاع دانشجویان برسد.می توانیم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیررا به سمت اشتغال مهارت آموختگان سوق دهیم.
وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم دانشجویان با کسب مهارتهای نرم افزارهای تخصصی کارآفرینی کسب و کار و مهارتهای فنی مورد نیاز بتوانند در صنایع و شرکت های استان شاغل شوند و شعار هر دانشجو یک مهارت محقق گردد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در آیین با اشاره به نرخ بیکاری ۱۳ درصدی استان و ۲۵ درصدی جوانان گفت : آموزش ،پژوهش،فناوری و کارآفرینی از ماموریتهای دانشگاه هستند.نسل سوم دانشگاهها باید کارآفرین و فناور باشند.دکتر احسان کامرانی اذعان کرد: توسعه ای اگر قرار است شکل بگیرد ،توسعه در اقتصاد دریامحور باشد.بر اساس اسناد بالادستی و پایین دستی و آمایش سرزمینی نیاز است به سمت آموزشهای مهارتی برویم.استان در اقتصاد کشور رتبه چهارم را دارد اما نیروی متخصص صنایع را اگر نتوانیم تربیت کنیم کار ما فایده ای نداشته است ؛ بنابراین باید به سمت آموزشهای مهارتی برویم .
پروفسور احسان کامرانی تصریح کرد : دانشگاه آزاد با ۲۵ میلیون جمعیت دانشجویی بیشترین جمعیت دانشجویی استان را دارد که شصت درصد جهت تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد : این دانشگاه یکی از برخوردارترین دانشگاههای استان در حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی است.اگر میخواهیم توسعه داشته باشیم نگاهمان به توسعه دریا باشد و ظرفیتها در زمینه فناوری تولید محصولات دریایی ، جلبک دریایی ،دارویی ، آرایشی ،حمل و نقل دریا ،کشتی سازی ، ورزشهای دریایی ،تولید انژی از دریا و… را بالفعل کنیم.

یاد آور می شود ؛در پایان این آیین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد افتتاح شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.