stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 223943
  • 25 دی 1399 - 12:54
1
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

کشف بیش از ۵هزار قلم فرآورده دارویی قاچاق و غیرمجاز طی ۹ ماه گذشته

کشف بیش از ۵هزار قلم فرآورده دارویی قاچاق و غیرمجاز طی ۹ ماه گذشته
اصفهان_ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف بیش از پنج هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان در ۹ ماه گذشته خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف بیش از پنج هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان در ۹ ماه گذشته خبر داد.

محسن تقی زاده، اظهار کرد: بازرسان این معاونت طی ۹ ماه گذشته  ۶۶۲ مورد بازرسی انجام دادند که در این مدت، بیش از ۵۲۰۰ قلم محصول قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و چهار میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: این اقلام شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و تاریخ گذشته بود که به دستور دادستان توقیف شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بازرسی‌ها با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قالب گشت مشترک همراه با کارشناسان صمت، تعزیرات حکومتی و پلیس انجام می‌شود و این معاونت آماده هرگونه همکاری در زمینه دریافت شکایات و استعلام‌های لازم محصولات سلامت محور را دارد.

تقی زاده با هشدار نسبت به استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور، تأکید کرد: کالاهایی که به صورت قاچاق و خارج از فرایند و مبادی قانونی وارد کشور می‌شود، هیچ گونه نظارتی بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها صورت نمی‌گیرد و عنوان یک کالای غیربهداشتی تلقی شده و مورد تائید هیچ آزمایشگاهی نیست.

وی ادامه داد: نظارت بر کالاهای سلامت محور شامل دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فراورده‌های خوراکی آشامیدنی و آرایشی بهداشتی از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالاست که عرضه غیرقانونی آن‌ها عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری بر سلامت شهروندان دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند و راه‌اندازی سامانه تیتک (TTAC) گام بزرگی برای شناسایی اصالت کالا  است.

وی گفت: رویکرد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور جنبه پیشگیرانه دارد و مردم جهت اطمینان می‌توانند با استعلام از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، سایت www.ttac.ir و شماره تماس ۶۱۸۵-۰۲۱ و دریافت بارکد دو بعدی با استفاده از نرم‌افزار موبایلی اقدام به خرید کنند.

تقی زاده تأکید کرد:  شهروندان با دقت مشخصات محصول را کنترل کنند که شماره پیامک یا شماره تلفنی که به جای شماره‌های یاد شده بر محصول درج شده باشد جعلی است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.