stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 223739
  • 24 دی 1399 - 22:37
1
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد

۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد
همدان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون از دست متصرفان خارج شده است.
قلم | qalamna.ir :
قلم از همدان- اسفندیار خزائی اظهار کرد: برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط افراد فرصت‌طلب و تخریب‌کنندگان اراضی ملی از اولویت‌های محوری منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته امسال اقدام‌های اساسی برای بازپس‌گیری اراضی تصرف‌شده و جلوگیری از دست‌اندازی به منابع طبیعی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآور شد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار پرونده قضائی مربوط به تخریب و تصرف اراضی به مساحت سه هزار هکتار در استان همدان تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

این مسئول در ادامه، بیان کرد: از این تعداد ۹۰۰ پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون منجر به صدور رأی شده که نتیجه آن بازپس‌گیری یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی بوده است.

به گفته وی تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آرای صادره در محاکم قضائی استان همدان در زمینه پرونده‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به نفع دولت بوده است.

خزائی با تصریح بر اینکه اداره کل منابع طبیعی در راستای جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به حریم انفال، همکاری و تعامل خوبی با نیروی انتظامی دارد، تأکید کرد: همچنین شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی موضوع را از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.