• امروز : شنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 20 May - 2022

خواسته‌ی مردم، حق و منطقی است سه نگرانی تولیدکنندگان پس از اصلاحات ارزی هنر دولت رئیسی؛بازتوزیع یارانه‌ها کاش‌گزارشگر سیما‌سری هم‌به میوه‌فروشی می‌زد رشد اقتصادی ۸ درصد دور از انتظار نیست شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای ۵ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده نمی‌گذاریم‌گردوغبارمحرومیت‌بر رخسارمردم بنشیند خبر جدید درباره نهضت ملی مسکن در بحث بی حجابی منتظر ورود نیروی انتظامی نمانید! کِشتند و خوردیم، کاریم و خورند تمرین ورزشی سنگین بر خلق‌وخو اثر دارد؟ پنج خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی سرمربی تاراز: شهداب ریکاوری خوبی داشت/ اسماعیل نژاد می‌تواند ملی‌پوش شود واکنش طلوع کیان به اختلافات شهداب: موازی‌کاری شد/ با مربی‌های دیگری صحبت کرده‌اند شه‌بخش: فقط می‌خواهم در المپیک دستم بالا برود تراس: لندن و واشنگتن به دنبال “تغییر رژیم” روسیه نیستند مدیرعامل تراکتور: پرسپولیس از ترس از دست دادن نایب قهرمانی ناجوانمردانه از زمین فرار کرد سنای آمریکا کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد الحوثی: نمی‌پذیریم واشنگتن برایمان تصمیم بگیرد/ آمریکا می‌خواهد در یمن پایگاه بسازد درویش: باشگاه تراکتور و سازمان لیگ مسوول اتفاقات تبریز هستند/ از این پرونده به راحتی نمی‌گذریم ۳۳ سارق در دزفول دستگیر شدند ۷۰ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در خوزستان کشف شد کشف ۴۸ مورد سرقت و اموال مسروقه هشدار زرد هواشناسی نسبت به وقوع گرد و غبار در خوزستان رئیس مجمع جهادگران استان خوزستان انتخاب شد مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از افتخارهای ایران عجیب و باورنکردنی اما واقعی! تورم ایران ۱۷برابر تورم عربستان، ۷برابر تورم عراق! موج بازداشت فعالان مدنی و کارگری ادامه دارد کشف میلیاردی کالای احتکار شده در اقلید تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری با دیپلماسی پارلمانی فارس مهد فرصت‌های بی‌نظیر برای سرمایه گذاری تقویت شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت ویژه است توسعه و پیشرفت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اقلیم کردستان عراق خریدار محصولات لبنی فارس ظرفیت نگهداری از معتادان افزایش یابد/ سهم ۹۰ درصدی ایران در کشف موادمخدر در جراحی فقط فرودستان هزینه می‌دهند صندوق توسعه ملی یا قلک دولت ها؟! حمله به مجری مشهور به خاطر خودروسازان چرا انسان‌ها شورش می‌کنند؟ بالاترین تورم ۴۰ سال اخیر در بریتانیا با ۹ درصد! رئیس اتحادیه: فروش مرغ یک سوم شد! قوامی: یکسری حقایق وجود دارد که نه ما جرات گفتنش را داریم نه شما! زن خانه‌داری که یارانه‌اش کافی بود را بشناسید! تفاوت تورم در ایران و عربستان آیا مقامات ایرانی بر اینستاگرام تسلط دارند؟ ساخت «سنگ پا» در روستای طلا اسراییلی‌ها و ساواک ماسک‌ها را برداریم اوضاع از کنترل خارج می‌شود

• 22 دی 1399 - 17:08

کشف آنزیمی که تکثیر کرونا را متوقف می‌کند

گروه علمی: محققان دانشگاه “توبینگن” آلمان می‌گویند موفق به کشف آنزیمی موسوم به “گوانیلات کیناز ۱” شده‌اند که از نقاط ضعف جدید ویروس کرونا به شمار می‌رود و نشان داده است که حذف آن از بدن می‌تواند موجب جلوگیری از تکثیر این ویروس شود. جستجوی عوامل ضد ویروسی موثر علیه ویروس کرونا به شدت از سوی محققان در سراسر دنیا در حال پیگیری است. اکنون محققان دانشگاه “توبینگن” آلمان با استفاده از یک رویکرد جدید، نقطه ضعفی را در این ویروس کشف کرده‌اند که می‌تواند برای تولید دارو علیه آن مورد استفاده قرار گیرد.”آندریاس درگر” و تیمش از دانشگاه توبینگن در یک مدل رایانه‌ای از تکثیر ویروس کووید-۱۹ در ریه، یک آنزیم انسانی را کشف کردند که برای ویروس کرونا بسیار حیاتی است و وقتی این آنزیم را در این مدل خاموش کردند، دریافتند که ویروس دیگر نمی‌تواند تکثیر شود.دکتر “آندریاس درگر” در مورد یافته‌های خود به طور خلاصه گفت: وقتی آنزیم “گوانیلات کیناز ۱”(guanylate kinase ۱) را خاموش کردیم، تکثیر ویروس بدون تأثیر بر سلول متوقف شد.وی با همکارانش یک مدل رایانه‌ای یکپارچه از نحوه تکثیر ویروس کرونا در ریه ایجاد کردند. “درگر” می‌گوید: واکنش‌های بیوشیمیایی که ویروس در سلول میزبان استفاده می‌کند، در حال حاضر در این مدل ادغام شده است و این مدل فرض می‌کند که ویروس می‌خواهد ذرات جدید ویروسی تولید کرده و گسترش یابد. ویروس برای انجام این کار از مواد سلول میزبان استفاده می‌کند و سلول‌های میزبان را مجبور به تولید اجزای جدید ویروسی می‌کند.

وی افزود: ما ابتدا ترکیب‌بندی ویروس را تجزیه و تحلیل کردیم. سپس از آن برای محاسبه مواد مورد نیاز برای تولید ذره ویروسی استفاده کردیم. وقتی آن قسمت را فهمیدیم، توانستیم سناریوهای مختلفی را ببینیم و مشاهده کنیم که چگونه واکنش‌های بیوشیمیایی سلول‌های میزبان طی عفونت ویروسی تغییر می‌کنند.تیم تحقیقاتی دانشگاه توبینگن در تجزیه و تحلیل‌های بعدی به طور سیستماتیک آزمایش کرد که کدام واکنش‌های بیوشیمیایی در سلول‌های آلوده به ویروس در مقایسه با سلول‌های غیر آلوده متفاوت است. این واکنش‌ها نقطه شروع آزمایشات بعدی بودند.محققان با غیرفعال سازی خاص واکنش‌های انتخاب شده، قادر به شناسایی فرآیندهایی شدند که برای ویروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، آنها کشف کردند که غیرفعال کردن آنزیم “گوانیلات کیناز ۱”(GK۱) به طور کامل تکثیر ویروس را متوقف می‌کند.آنزیم “GK۱” در سایر عفونت‌های ویروسی نیز نقش دارد. این آنزیم که به طور طبیعی در ماکروفاژهای حفره‌دار مشاهده می‌شود، یک عنصر اساسی ساخت “ریبونوکلئیک اسید”(RNA) را تشکیل می‌دهد و بنابراین ماده‌ای ضروری برای ساخت آران‌ای ویروس کرونا است. “درگر” توضیح داد: در حالی که دیگر تکثیر ویروس بدون “GK۱” انجام نمی‌شود، سلول انسان می‌تواند به سایر مسیرهای بیوشیمیایی روی بیاورد. این یک نیاز اساسی برای مهار این آنزیم با یک دارو و بدون ایجاد اثرات سوء در انسان است. برخی از مهارکننده‌های آنزیم از قبل شناخته شده‌اند و همراه با دکتر “برنهارد الینگر” همکار خود در هامبورگ از موسسه “فرانهوفر” می‌خواهیم هرچه زودتر مهار کننده‌های تایید شده قبلی را برای تعیین اثربخشی آنها در برابر ویروس کرونا آزمایش کنیم.
هشتگ: , , , , ,