• امروز : یکشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۰
  • برابر با : Sunday - 28 November - 2021

بازدید معاون مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی کشور از پارک سلامت روان حاجات شیراز بازار اجاره کارت ملی کساد شد احتمال کاهش قیمت خودرو با ورود به بورس قیمت‌های لوازم‌ خانگی در بازار امروز /جدول وضعیت سبد سهام عدالت در ششم آذر ماه چین و روسیه کمکی به ما نخواهند کرد عبور مسیرقطار شهری از هگمتانه باعث تخریب میراث تاریخی خواهد شد سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۳ کیلوگرم است ابربحران آب گریبان کشور را گرفته است نان در همدان گران شد شهادت یکی از مأموران انتظامی نهاوند در درگیری با اشرار «به زودی» بالاخره فرا می‌رسد احیای‌برجام سخت‌تر از آن چیزی که‌به نظر‌می‌رسد راه برای بازگشت ایران به برجام باز است پیکر شهید مدافع امنیت با حضور گسترده مردم در نهاوند تشییع شد  نگرانی از ورود سویه جدید کرونا از مرزهای خوزستان دیدار چهره به چهره استاندار خوزستان و پاسخگویی به درخواست های مردمی در حاشیه نماز جمعه اهواز ممنوعیت صدور مجوز صید میگو در صیدگاه‌های خوزستان دیدار چهره به چهره شهردار اهواز با شهروندان اهوازی در میز خدمت این هفته شهرداری اهواز انفجار گاز شهری موجب سوختگی جوان مشهدی شد اخبار کوتاه از حوزه انتظامی استان کرمانشاه راهیابی ۲۴ نخبه قرآنی خراسان رضوی به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن اختصاص بیشترین امدادرسانی به حوادث جاده‌ای در خراسان جنوبی توقف معدن‌کاران در محدوده سنگ نگاره های تیمره خمین شورای ششم اراک میراث‌دار بی‌تدبیری‌های گذشته است راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شاهین شهر در دستور کار است دستگیری ۱۷۶سارق  و مال خر سیم و کابل برق در استان مرکزی شناسایی ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی متوسط راندمان آبیاری در کشور ما ۴۵ درصد است پشه خطرناک آئدس در بندرعباس رویت شد هدف هلدینگ بین‌المللی S & B در تسهیل کسب و کار دیجیتال کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۶۵ میلیون تومان شد قیمت دلار ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان شد/جدول دومین دوره مسابقه بین المللی پیرایشگری جام خلیج فارس در جزیره هرمز برگزار شد ستاد تسهیل محیط کسب و کار در هرمزگان راه اندازی می شود سرمایه گذاری در محصولات مرتبط با صنعت گچ از ظرفیت های استان هرمزگان است بدون صدمات جانی آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مهار شد قوانین و بخشنامه های غیرکارشناسی آینده اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته است سپاه و بسیج خواب را از چشمان مستکبرین جهان ربوده‌اند ملی‌پوشان در آخرین اردوی تیم ملی هندبال چه گفتند دادستان شیراز: ماموران انتظامی، قاتل فراری را در شیراز کشتند کشف بیش از ۲۷۸ میلیارد ریال کالای احتکاری ثبت شرکت های بزرگ درخارج از هرمزگان هیچ توجیهی ندارد قاتلان فراری اصفهانی در تور پلیس هرمزگان انگلیس رسما حماس را در فهرست “تروریستی” درج کرد آمریکا: تمام گزینه‌ها درباره حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین روی میز است بیانیه مشترک رهبران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان/شاخه زیتون پوتین برای علی‌اف و پاشینیان یکی از واحدهای مسکونی زلزله زده بندرعباس با فناوری LSF ساخته می شود نقشه راه عبور از بحران برای «زاینده‌رود» شهروند سوئد، شهید مدافع حرم شد

• ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

کشف آنزیمی که تکثیر کرونا را متوقف می‌کند

گروه علمی: محققان دانشگاه “توبینگن” آلمان می‌گویند موفق به کشف آنزیمی موسوم به “گوانیلات کیناز ۱” شده‌اند که از نقاط ضعف جدید ویروس کرونا به شمار می‌رود و نشان داده است که حذف آن از بدن می‌تواند موجب جلوگیری از تکثیر این ویروس شود. جستجوی عوامل ضد ویروسی موثر علیه ویروس کرونا به شدت از سوی محققان در سراسر دنیا در حال پیگیری است. اکنون محققان دانشگاه “توبینگن” آلمان با استفاده از یک رویکرد جدید، نقطه ضعفی را در این ویروس کشف کرده‌اند که می‌تواند برای تولید دارو علیه آن مورد استفاده قرار گیرد.”آندریاس درگر” و تیمش از دانشگاه توبینگن در یک مدل رایانه‌ای از تکثیر ویروس کووید-۱۹ در ریه، یک آنزیم انسانی را کشف کردند که برای ویروس کرونا بسیار حیاتی است و وقتی این آنزیم را در این مدل خاموش کردند، دریافتند که ویروس دیگر نمی‌تواند تکثیر شود.دکتر “آندریاس درگر” در مورد یافته‌های خود به طور خلاصه گفت: وقتی آنزیم “گوانیلات کیناز ۱”(guanylate kinase ۱) را خاموش کردیم، تکثیر ویروس بدون تأثیر بر سلول متوقف شد.وی با همکارانش یک مدل رایانه‌ای یکپارچه از نحوه تکثیر ویروس کرونا در ریه ایجاد کردند. “درگر” می‌گوید: واکنش‌های بیوشیمیایی که ویروس در سلول میزبان استفاده می‌کند، در حال حاضر در این مدل ادغام شده است و این مدل فرض می‌کند که ویروس می‌خواهد ذرات جدید ویروسی تولید کرده و گسترش یابد. ویروس برای انجام این کار از مواد سلول میزبان استفاده می‌کند و سلول‌های میزبان را مجبور به تولید اجزای جدید ویروسی می‌کند.

وی افزود: ما ابتدا ترکیب‌بندی ویروس را تجزیه و تحلیل کردیم. سپس از آن برای محاسبه مواد مورد نیاز برای تولید ذره ویروسی استفاده کردیم. وقتی آن قسمت را فهمیدیم، توانستیم سناریوهای مختلفی را ببینیم و مشاهده کنیم که چگونه واکنش‌های بیوشیمیایی سلول‌های میزبان طی عفونت ویروسی تغییر می‌کنند.تیم تحقیقاتی دانشگاه توبینگن در تجزیه و تحلیل‌های بعدی به طور سیستماتیک آزمایش کرد که کدام واکنش‌های بیوشیمیایی در سلول‌های آلوده به ویروس در مقایسه با سلول‌های غیر آلوده متفاوت است. این واکنش‌ها نقطه شروع آزمایشات بعدی بودند.محققان با غیرفعال سازی خاص واکنش‌های انتخاب شده، قادر به شناسایی فرآیندهایی شدند که برای ویروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، آنها کشف کردند که غیرفعال کردن آنزیم “گوانیلات کیناز ۱”(GK۱) به طور کامل تکثیر ویروس را متوقف می‌کند.آنزیم “GK۱” در سایر عفونت‌های ویروسی نیز نقش دارد. این آنزیم که به طور طبیعی در ماکروفاژهای حفره‌دار مشاهده می‌شود، یک عنصر اساسی ساخت “ریبونوکلئیک اسید”(RNA) را تشکیل می‌دهد و بنابراین ماده‌ای ضروری برای ساخت آران‌ای ویروس کرونا است. “درگر” توضیح داد: در حالی که دیگر تکثیر ویروس بدون “GK۱” انجام نمی‌شود، سلول انسان می‌تواند به سایر مسیرهای بیوشیمیایی روی بیاورد. این یک نیاز اساسی برای مهار این آنزیم با یک دارو و بدون ایجاد اثرات سوء در انسان است. برخی از مهارکننده‌های آنزیم از قبل شناخته شده‌اند و همراه با دکتر “برنهارد الینگر” همکار خود در هامبورگ از موسسه “فرانهوفر” می‌خواهیم هرچه زودتر مهار کننده‌های تایید شده قبلی را برای تعیین اثربخشی آنها در برابر ویروس کرونا آزمایش کنیم.
هشتگ: , , , , ,