stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 221228
  • 21 دی 1399 - 10:03
1

نباید معطل دولت بمانیم

نباید معطل دولت بمانیم
اصفهان_ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی دولت و کسری بودجه گفت: شایسته نیست با وجود آمادگی بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری معطل دولت ماند تا شاهد تخریب یکی پس از دیگری این آثار باشیم.‌
قلم | qalamna.ir :

نشست بررسی وضعیت محور تاریخی و میراث فرهنگی منطقه سه شهرداری اصفهان و خصوصی‌سازی اماکن تاریخی شب گذشته به میزبانی مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مسئولان دانشگاه هنر، شهردار منطقه سه اصفهان، دیگر نمایندگان مجلس و تعدادی از معماران برجسته برگزار شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظارت میدانی خود و دیگر نمایندگان مجلس از وضعیت بافت تاریخی منطقه سه اظهار داشت: متأسفانه خانه‌های تاریخی در حال تخریب و بلاتکلیف در این منطقه منجر به از بین رفتن ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان این منطقه از جمله وضعیت بهداشتی، رفاهی، امنیتی و فرهنگی شده است.

مهدی طغیانی با اشاره به اهمیت میراث فاخر اصفهان افزود: نباید نحوه برخورد سازمان‌ها با این میراث فاخر به گونه‌ای باشد که نارضایتی فراوان مردم را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی دولت و کسری بودجه گفت: شایسته نیست با وجود آمادگی بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری معطل دولت ماند تا شاهد تخریب یکی پس از دیگری این آثار باشیم.‌

طغیانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت بودجه میراث فرهنگی اصفهان، نیروی انسانی و دیگر امکانات این اداره کل افزود: متأسفانه وجود آثار تاریخی و تمدن ساز متعدد در اصفهان با بودجه و نیروی انسانی این سازمان هیچ تناسبی ندارد و در تلاش هستیم تا با همکاری دیگر نمایندگان زمینه توجه بیشتر این وزارتخانه به آثار تاریخی اصفهان را فراهم کنیم.

تخریب خانه‌های تاریخی دلخراش است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در این نشست اظهار داشت: خانه‌هایی که هر کدام گنجینه‌ای برای اصفهان هستند در حال تخریب بوده و این موضوع دلخراش است؛ اگر بخواهیم در کوتاه مدت مشکلات را حل کنیم باید راه ورود بخش خصوصی را باز کنیم.

امیرحسین بانکی‌پور تصریح کرد: دید بخش خصوصی به میراث نسبت به گذشته متفاوت شده است و بسیاری از این افراد نگاه هویتی به اماکن تاریخی دارند و دید صرفاً اقتصادی به میراث فرهنگی در آنها وجود ندارد.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.