stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 219247
  • 17 دی 1399 - 12:56
0

روشهای اخذ ویزای کانادا و مدارک مورد نیاز

قلم | qalamna.ir :
مطابق اطلاعیه اداره مهاجرت کانادا، این کشور تصمیم به پذیرش یک میلیون و دویست هزار مهاجر در سه سال آینده دارد. پذیرش مهاجر بوسیله انواع ویزای کانادا گه برای اهداف مختلفی طراحی شده است صورت می گیرد.متقاضیان ویزای کانادا باید با مطالعه روش های اخذ ویزای کانادا و جمع آوری مدارک مورد نیاز و انجام مراحل محتلف آن از جمله، معاینه پزشکی برای اخذ ویزای کانادا و پرداخت هزینه اخذ ویزای کانادا، در این خصوص اقدام کنند. بدیهی است آگاهی از شرایط ویزاهای کانادا و انتخاب مناسب ترین ویزای کانادا با توجه به شرایط متقاضیان  می تواند از ریجکت ویزای کانادا تا حدودی جلوگیری نماید.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا، با توجه به نوع ویزا متغیر می باشد. مدارک عمومی مورد نیاز اخذ ویزای کانادا به شرح زیر می باشد.
پاسپورت با تاریخ معتبر
دو قطعه عکس پرسنلی
نامه سابقه کار
بیمه
تمکن مالی با توجه به نوع ویزا و تعداد اعضای خانواده
ترجمه اسناد ملکی
پذیرش تحصیلی و استادی پلن (جهت ویزاهای تحصیلی)
مدرک زبان آیلتس (جهت ویزاهای تحصیلی و اسکیل ورکر)
ارزیابی مدرک تحصیلی( جهت ویزاهای اسکیل ورکر)
گواهی سوء پیشینه
تست و آزمایش پزشکی
رسید پرداخت هزینه اخذ ویزای کانادا
انجام انگشت نگاری ( بیومتریک)
 
انواع ویزای کانادا و هزینه های آن
کانادا دارای ویزاهای مختلفی می باشد. ویزاهای کانادا برای اهداف مختلفی تنظیم شده است. برخی از ویزاهای کانادا موقت و برخی دائمی می باشند. متقاضیان باید با توجه به شرایط و هدف خود یکی از مناسب ترین ویزاهای کانادا را جهت اقدام انتخاب نمایند. هزینه اخذ ویزای کانادا با توجه به نوع آن متغیر می باشد. هزینه ویزای های مولتیپل کانادا برا هر نفر حدود ۲۳۰ دلار و هزینه ویزاهای اسکیل ورکر کانادا بستگی به نوع آن از ۱۵۰۰ دلار شروع می شود .ویزای کانادا به گروه های زیر دسته بندی می شود.

ویزای مولتیپل
ویزای مولتی کانادا از جمله ویزاهای موقت کانادا می باشد. ویزای مولتیپل همان ویزای توریستی کانادا می باشد. این ویزا ده ساله می باشد و دارنده این نوع ویزا می تواند در طول این ده سال بدون محدودیت به کانادا رفت و آمد داشته باشد. ولی با توجه به اینکه مدت اعتبار پاسپورت ایرانیان، پنج سال می باشد، ویزای توریستی کانادا نیز برای ایرانیان تا پایان تاریخ اعتبار پاسپورت آنها ( ۵ سال) می باشد. ویزای توریستی کانادا به نام ویزای مولتی، ویزای مولتیپل، ویزای ۵ ساله ، ویزای گردشگری و ویزای دیداری نیز شناخته می شود. دارندگان ویزای مولتی کانادا، اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت. مگر اینکه پس از ورود به کانادا جهت تغییر این ویزا به ویزاهای دیگری از قبیل کار و غیره اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کانادا
 متقاضیان تحصیل در کانادا باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. اخذ ویزای تحصیلی نبازمند داشتن شرایط مورد نیاز این ویزا می باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا باید اثبات نمایند که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را دارند. تمکن مالی و ارائه اسناد ملکی از جمله مستندات مورد نیاز جهت این موضوع می باشند. همچنین ارائه استادی پلن مناسب جهت متقاعد کردن افسر مهاجرت یکی از اسناد بسیاز مهم در این پروسه می باشد. استفاده از وکلای با تجربه مهاجرت کانادا می تواند در موفقیت ویزای تحصیلی کانادا نقش موثری داشته باشد. افراد متاهلی که برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند می توانند به صورت همزمان جهت دریافت ویزای کار برای همسر خود نیز اقدام کنند. همچنین این افراد اپر فرزندی داشته باشند که در مدرسه تحصیل می کند، می تواند از تحصیل رایگان در مدارس کانادا بهره مند گردد.

ویزای کانادا اسکیل ورکر
متقاضیان ویزای اسکیل ورکر کانادا باید برای یکی از برنامه های اسکیل ورکر این کشور اقدام کنند. افرادی که درخواست ویزای کانادا ( اسکیل ورکر) را دارند باید با بررسی برنامه های اسکیل ورکر، مناسب ترین آن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. شرایط ویزای کانادا در برنامه های اسکیل ورکر متفاوت می باشد. شرایط اکثر ویزاهای کانادا (اسکیل ورکر)، بر اساس فاکتور های سن ، تحصیل، سابقه کار و مدرک آیلتس تنظیم شده است. افرادی که موفق به دریافت ویزای کانادا به صورت اسکیل ورکر می شوند، از همان ابتدا کارت اقامت PR دریافت می کنند. این افراد اجازه کار و تحصیل در کانادا را داشته و از همه تسهیلات و امکانات شهروندان کانادا بخوردارند. این افراد پس از ۳ سال زندگی و کار در کانادا موفق به دریافت پاسپورت کانادا می شوند.
 
ویزای کانادا سرمایه گذاری
صاحبان صنایع، مدیران ارشد و سرمایه داران علاقه مند به سرمایه گذاری در کانادا می توانند از طریق این ویزا جهت مهاجرت به کانادا اقدام کنند. ویزاهای سرمایه گذاری کانادا به دو نوع، ویزای موقت و ویزای دائم تقسیم می شوند. برخی از ویزاهای سرمایه گذاری کانادا در ابتدا به صورت ویزای کار موقت می باشد. دارنده گان  این ویزا ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا می شوند و اقدام به راه اندازی بیزینس در مدت زمانی که در ویزا مشخص شده است می نمایند. این افراد پس از انجام تعهدات ویزای جهت اخذ ویزای دائم اقدام می کنند.
 
ویزای کانادا اسپانسرشیپ فامیلی
ویزای اسپانسرشیپ کانادا جهت افرادی ست که خویشاوندی در کانادا دارند. ویزای اسپانسرشیپ جهت والدین و همسر می باشد. افرادی که در کانادا بصورت اقامت دائم و یا سیتیزن زندگی می کنند، می توانند برای پدر، ما در و یا پدربزرگ، مادر بزرگ خود از طریق ویزای کانادا بصورت اسپانسرشیپ، درخواست اقامت نمایند. همچین این افراد در صورتی که با فردی ازدواج نمایند می توانند اسپانسر همسر خود شوند و برای وی نیز درخواست اقامت کنند. مدت زمان دریافت ویزای کانادا بصورت اسپانسرشیپ بسیار کوتاه و کمتر از یک سال است.

دلایل ریجکت ویزای کانادا
 ریجکت ویزای کانادا به دلایل مختلفی صورت می گیرد. دلایل ریجکت ویزای کانادا با توجه به نوع ویزای درخواستی می تواند متفاوت باشد. عدم ارائه مدارک مناسب، تکمیل اشتباه مدارک، ارائه مدارک ناقص، ارائه مدرک جعلی، انتخاب نامناسب نوع ویزای درخواستی با توجه به هدف از سفر به کانادا، نتیجه تست و معاینه پزشکی جهت اخذ ویزای کانادا، داشتن سوء پیشینه می تواند از دلایل ریجکت ویزای کانادا باشد. افرادی که نامه ریجکت ویزای کانادا را دریافت می کنند برای اینکه از جزئیات دلایل ریجکت ویزای خود با خبر شوند باید درخواست نوت نمایند. درخواسن نوت افیسر مهاجرت، باید از طریق وکیل و یا افرادی که شهروند کانادا می باشد انجام شود.

موسسه مهاجرت یوکن
موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت وکیل رسمی خانم نازنین بیتاژیان (فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا) و عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751 آماده ارائه خدمات ویزای کانادا می باشد. متقاضیان می تواند جهت رزرو وقت مشاوره و اخذ مشاوره آنلاین با ابشان از طریق تلفن های موجود در وب سایت جهت هماهنگی های لازم اقدام کنند.
 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.