stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 217600
  • 14 دی 1399 - 15:10
0

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز: پایان طرح بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی تا بهار سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز: پایان طرح بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی تا بهار سال آینده
فارس/قلم: با تکمیل مرحله سوم طرح بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در شیراز این طرح در بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از فارس، اسماعیل صالحی با اشاره به اجرای عملیات ساخت مرحله سوم طرح بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی (کوهسار مهدی سابق)، اظهار داشت: این طرح تا آخر بهار سال آینده (۱۴۰۰)  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این بزرگراه در سه مرحله طراحی شده که مرحله اول آن به بهره برداری رسیده است، مرحله دوم آن در حال تکمیل و بخش پایانی نیز در حال اجرا است؛ که با تکمیل آن، این طرح به مسیر بزرگراه حسینی الهاشمی نیز راه پیدا می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه دو تونل دوقلو از سمت صدا و سیما و قصردشت اجرا شده است، تاکید کرد: علاوه بر ساخت چهار پل در این بزرگراه مراحل ساخت یک تونل دوقلوی دیگر در فاز سوم آغاز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه در طول مسیر فاز سوم هم ۳۳ آب راه بزرگ هم احداث شده است، یادآور شد: از ۶ و نیم کیلومتر فاز سوم، سه و هشت دهم کیلومتر آن آماده آسفالت ریزی است.

وی با یادآوری این مطلب که دو تونل ۸۰ و ۱۱۰ متری در طول مسیر در نظر گرفته شده که الان مشغول حفاری آن هستیم، افزود: این تونل‌ها به جهت حفاظت و حراست از چاه آب و باغ‌های منطقه پشت مله و محمودیه در نظر گرفته شد که با تغییر الگوی مسیر سعی کردیم خسارتی به باغ‌ها و چاه وارد نشود و با انحراف مسیر سعی شده مشکلی برای باغ‌های مذکور پیش نیاید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عملیات راه سازی، ترانشه برداری و انفجارات برای کوه بُری به خوبی در حال انجام است و در این فاز از پروژه در حال حاضر ۱۱ کارگاه مجزای از هم، در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: بیش از ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی اعم برای حفاری تونل در این فاز در حال فعالیت هستند که برخی از این ماشین آلات راهسازی به صورت نادر در استان وجود دارد، اما در این کارگاه فعالیت می‌کنند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰۰ نفر در این کارگاه‌ها فعالیت دارند، تاکید کرد: طول کل مسیر ۱۲ و نیم کیلومتر است و این مسیر ابر پروژه‌ای محسوب می‌شود که بار ترافیکی را از دروازه قرآن و بلوار جمهوری اسلامی به سمت شهرک‌های غرب شیراز جابجا می‌کند و به راحتی خودرو‌ها از دروازه قرآن با ایجاد یک رینگ ترددی به سمت ورودی شیراز از سمت بوشهر و ابتدای بلوار امیرکبیر تردد کنند.

ساخت بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی از ابتدای سال ۹۰ آغاز شده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.