stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 213866
  • 08 دی 1399 - 11:34
0

بیوگرافی و بررسی آثار پویا بیاتی هنرمند شایسته موسیقی پاپ

قلم | qalamna.ir :
وی دو برادر و یک خواهر دارد، اصل و نسب پدر و مادر او به تویسرکان همدان برمی‌گردد. پدربزرگ پویا بیاتی نیز صدایی دلنشین دارد و به همین دلیل می‌توانیم خوانندگی را یک امر موروثی در این خانواده قلمداد کنیم. برادر پویا، احسان نیز در زمینه خوانندگی فعالیت دارد البته احسان صرفا یک خواننده مذهبی است و آثار او رنگ و بوی مذهبی دارند.
 

کشف استعداد خوانندگی
پویا بیاتی از دوران دبستان و از طریق فعالیت و خوانندگی در گروه‌‌‌های سرود توانست استعداد خود را نشان‌ دهد. از دوران دبیرستان، وی علاوه بر خوانندگی به ترانه‌ سرایی روی آورد. بیاتی که فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است، شروع فعالیت هنری خود را سال ۱۳۸۰ اعلام می‌کند.
 بیاتی در بخشی از صحبت‌هایش بیان می‌کند که هیچگاه نه در موسیقی و نه آواز الگوی خاصی نداشته و در حال حاضر هم از فرد یا شخصیت خاصی در موسیقی پیروی نمی‌کند. او همچنین عنوان می‌کند که برای آغاز فعالیت هنری خود هیچ حامی و مشوقی نداشته است. جالب است بدانید که در بسیاری از مواقع افرادی که آن‌ها انتظار حمایت داشته نه تنها از او حمایت نکردند بلکه مقابل روی او ایستاده‌اند و با فعالیت هنری او مخالفت ‌کرده‌اند.
 
پویا بیاتی و فعالیت حرفه‌ای
با تمام این سختی‌ها و موانع، پویا بیاتی در سال ۸۴ و با انتشار قطعه خاطرخواه توانست برای نخستین بار نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. به عبارت دیگر فعالیت حرفه‌ای او در صنعت موسیقی با انتشار این ترانه آغاز شد.
پس از انتشار این آهنگ، بیاتی چند تک آهنگ دیگر را از طریق فضای مجازی منتشر کرد. سال ۸۵ و با انتشار آلبوم اینترنتی شناسنامه جعلی، پویا بیاتی به صورت رسمی حضور و فعالیت خود در صنعت موسیقی پاپ کشور را به همگان اعلام‌کرد.
 این خواننده پاپ با انتشار قطعاتی مانند تقویم بی‌بهار، راه بهشت و تنفس آزاد که همگی جزو آلبوم شناسنامه جعلی هستند، توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب ‌کند.
 
سال ۸۶ نیز پویا بیاتی فعالیت گسترده‌ای داشت و توانست آلبومی دیگر با نام دیوانه‌ها را باز هم در فضای مجازی منتشر کند. اگرچه قطعات این آلبوم از نظر میکس و مستر نمایشی عملکرد ضعیفی داشتند، اما سه قطعه این آلبوم بسیار پر طرفدار بودند. با برخی از قطعات خود توانست نگاه منتقدین را به خود جلب‌ کند، که عبارتند از:
•    اردی جهنم
•    من خط فاصله تو
•    اگه گریه بذاره

سال ۸۷، پویا بیاتی مجددا یک آلبوم اینترنتی دیگر را با نام یه استکان لبخند منتشر کرد، یکی از قطعات این آلبوم با استقبال بی ‌‌نظیری روبرو شد.
 

 نقطه عطف فعالیت‌های هنری پویا بیاتی
 قطعه منو باور کن از لحظه انتشار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و تا همین امروز نیز جذابیت خود را حفظ کرده است.
این قطعه شنیدنی چندین بار و توسط خواننده‌های مختلف بازخوانی شده‌ است. انتشار این آلبوم اینترنتی را می‌توانیم نقطه عطف فعالیت‌های هنری پویا بیاتی نام ببریم.
انتشار آلبوم‌‌های متعدد و با آثاری خاطره انگیز، باعث ‌شد پویا بیاتی طرفداران زیادی جذب کند. در سال ۸۸، بیاتی یک آلبوم دیگر با نام مادون سبز را روانه بازار کرد. قطعات این آلبوم در سبک عاشقانه و عارفانه سروده شد.
برخلاف آلبوم دیوانه‌ها، مادون سبز از نظر میکس و مستر نمایشی عملکرد متوسط رو به بالایی داشت. آلبوم مادون سبز از هفت قطعه تشکیل می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به یک سال گذشت، محبوب‌ترین و مادون سبز اشاره کنیم.
پویا بیاتی سال ۸۹ اگرچه آلبومی منتشر نکرد اما با انتشار  قطعه درکم‌کن موفق‌ شد متفاوت ترین اثر خود تا آن سال را عرضه‌ کند. این قطعه که با تنظیم عابد بسطامی منتشر شد توانست دایره هواداران پویا بیاتی را گسترش دهد.
 
فعالیت دهه اخیر او
سال ۹۰ و همکاری با یک تنظیم کننده با استعداد باعث‌ شد آثاری بی‌نظیر با صدای پویا بیاتی منتشر شود. از جمله این آثار می‌توانیم به فکر من باش خرافاتی  دنیای من، گریه نکن و داری پیر میشی اشاره کنیم. در انتهای سال ۹۰ و بدون هیچ گونه اطلاع قبلی آلبومی با نام کشتی نوح و با محوریت امام زمان از طرف این خواننده منتشر شد.
این آلبوم فضایی کاملا متفاوت با دیگر کارهای وی داشت. این آلبوم شامل هفت قطعه بود و پس از انتشار آن، پویا بیاتی عنوان کرد که به یکی از بزرگترین آرزوهایش در موسیقی رسیده ‌است. انتشار این آلبوم اثباتی بر این موضوع بود که حتی با انتشار یک آلبوم مذهبی نیز می‌توان توجه مخاطب جوان را جلب ‌کرد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.