stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 211542
  • 03 دی 1399 - 21:04
0

اضمحلال دولت و بازگشت به عصر ملوک‌الطوایفی!

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: احمد زیدآبادی در یادداشتی نوشت: من مخالف نامگذاری خیابانی به اسم استاد شجریان بودم همانطور که مخالف نامگذاری خیابان دیگری به نام دکتر مصدق بودم. این چهره‌های برجستۀ تاریخ هنر و سیاست ایران هیچ نیازی به نامگذاری خیابانی فرعی و بی‌اهیمت به اسم خود ندارند بخصوص اینکه حوزۀ رسمی سیاسی با رسم آنها نیز بیگانه است! اما اینکه جمعی انگشت‌شمار به همراهی فردی معمم رأساً اقدام به تغییر نام زنده‌یاد شجریان از خیابانی به اسم او کنند، فقط نشانگر یک چیز است: اضمحلال اقتدار نهادِ دولت و بازگشت به عصر ملوک‌الطوایفی! گویا در این کشور هر فرد و جمعِ غیرمسئولی تحت عنوان حمایت از نظام یا ارزش‌ها مختار است در کمال امنیت و اطمینان، تصمیم برخی نهادهای رسمی را عملاً به چالش کشد، اما اگر فرد یا جمعی به تصمیم دیگر نهادها اعتراض کند وای به روزگارش که کمترین اتهامش بغی و محاربه است!
عباس عبدی هم در توییتی نوشت:  ۷ نفر و یک کودک در معیت یک روحانی رفتند تا نام خیابان استاد شجریان را عوض کنند. این‌ها مقصر نیستند به کسانی باید توجه داد که این اقدامات را تامین و حریم امن برای آن درست می‌کنند!

واکنش علی مطهری 
علی مطهری در واکنش به تغییر خودسرانه نام تابلوی خیابان شجریان در حساب اینستاگرام خود نوشت: قوه قضاییه باید افرادی را که قانون‌شکنی کردند و تحت عنوان “شهید” در خیابانی نام دیگری را جایگزین نام استاد شجریان کردند مؤاخذه و مجازات کند. شهیدان فخری‌زاده و احمدی روشن هر دو افرادی خوشفکر و معتدل بودند و قطعاً از این کار راضی نیستند. شورای شهر باید تابلو را مجدداً نصب کند.

این در حالی است که، عیسی فرهادی که از زمان دولت احمدی‌نژاد تاکنون فرماندار تهران است در گفت‌وگو با ایلنا درباره تغییر تابلوی خیابان شجریان که صبح امروز در فضای مجازی منتشر شد، گفت: شورا هیچ مصوبه‌ای برای اینکه خیابانی به اسم شجریان باشد، برای ما ارسال نکرده است. وی ادامه داد: بنابراین تا مصوبه‌ای نیاید و ما آن را تایید و اعلام نکنیم، اقدام در این زمینه قانونی نیست. شهرداری خلاف قانون تابلو را نصب کرده و نامگذاری هیچ خیابانی به نام شجریان قانونی نیست!

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.