stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 21076
  • 03 دی 1394 - 9:40
3

صبای علی دایی رکوردار کسب بیشترین امتیاز در خانه

شاگردان علی دایی در فصل جاری بر خلاف انتظارات عملکرد خیره کننده‌ای داشته و امید زیادی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند.

قلم | qalamna.ir :
 در ادامه بررسی تیم های لیگ برتری بعد از استقلال خوزستان، استقلال تهران، ذوب‌ آهن و پرسپولیس به بررسی عملکرد صبای قم، تیم پنجم رقابت های لیگ برتر می‌پردازیم.
 
کلیات: صبای قم که فصل گذشته و در نیم فصل نخست با مرفاوی نتایج خوبی گرفته بود در ادامه لیگ در پرداخت مطالبات مالی دچار مشکل شد تا این تیم به میانه های جدول سقوط کند. آن ها برای فصل جدید هم بخش زمان نقل و انتقالات را از به دلیل واگذاری به بخش خصوصی از دست دادند و بدون مربی بودند. اما در هفته های آخر به یک باره علی دایی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. صبا با علی دایی فراتر از انتظارات ظاهر شده و با هفت امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رتبه پنجم جدول حضور دارد و تا به اینجا نشان داده که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان برنامه ریزی کرده اند.
 
سرمربی: سرمربی فعلی صبا یعنی علی دایی فصل گذشته و پس از کسب نتایج نه چندان خوب با پرسپولیس از این تیم اخراج شد و تا پایان لیگ چهاردهم به هیچ تیمی نرفت. گمانه زنی ها درباره پیوستن دایی به یک تیم در پیش فصل لیگ پانزدهم بسیار بالا بود و هر روز نام تیم مختلفی شنیده می‌شد اما دایی در اخرین روزهای نقل و انتقالات تیمی را انتخاب کرد که در تهران تمرین می کند و مشکل دوری از تهران را ندارد. او برای آغاز کار چند بازیکن سابقا موفق و با تجربه را به تیمش آرود و اتفاقا تا نیم فصل نخست هم نتایج دور از انتظاری را به لحاظ کمبود وقت با این تیم کسب کرده است.
 
مدیریت: در ابتدای فصل جاری قرار بر این بود که صبا را به بخش خصوصی واگذار کنند ولی در پایان واگذاری صبا متوقف شد و صبا در فصل جاری توسط اسپانسر اداره می‌شود. محمدرضا کشوری فرد هم که در گذشته در صبا سمت های مختلفی داشتف این بار تحت عنوان سرپرست مدیرعاملی صبا هدایت این باشگاه را بر عهده گرفت و تا به اینجای کار هم مشکل بررگی به نام مطالبات مالی حداقل تا این فصل را برطرف کرده است.
 
بازیکنان: همانطور که اشاره شد صبا بیشتر زمان نقل و انتقالات را به دلیل واگذاری از دست داد و به همین دلیل چند بازیکن خوب این تیم مانند روزبه چشمی از صبا جدا شدند. علی دایی که زمان را از دست رفته می دید، بازیکنانی مانند، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی، محمد قاضی، قاسم دهنوی و … که بدون تیم بودند و در گذشته شایستگی های خود را نشان داده بودند را جذب کرد. طبق گفته دایی مشکل بزرگ این تیم در خط حمله است و باید در فصل نقل و انتقالات مشکل تهاجمی این تیم را حل کند.
 
میانگین سنی بازیکنان: ۲۶٫۲۳
 
تعداد برد و باخت: صبا در ۱۵ بازی خود، ۶ پیروزی، ۷ تساوی و ۲ شکست را متحمل شده است. این آمار برای بازی های خانگی شامل ۵ پیروزی و ۳ تساوی است و در بازی های خارج از خانه نیز شامل یک برد، ۴ تساوی و ۲ باخت است.
 
تعداد گل زده: صبایی ها در ۱۵ هفته سپری شده از لیگ برتر، ۱۴ گل به ثمر رسانده‌اند یعنی کمتر از یک گل در هر بازی. شاگردان دایی در بازی های خانگی ۸ گل و در بازی های خارج از خانه ۶ گل به رقبا زده اند.
 
میانگین ها: میانگین گل زده این تیم در هربازی ( ۰٫۹۳) است و میانگین گل زده این تیم در شرایط میهمان (۰٫۸۵) و میانگین گل زده این تیم در شرایط میزبان ( ۱٫۰) است.
 
زمان گلزنی: اگر بازی را به ۶ زمان ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گلزنی این تیم به شرح زیر است:
 
۰-۱۵: ۳
 
۱۵-۳۰: ۳
 
۳۰-۴۵: ۱
 
۴۵-۶۰: ۱
 
۶۰-۷۵: ۳
 
۷۵-۹۰: ۳
 
تعداد گل خورده: صبا در ۱۵ هفته گذشته ۱۰ گل خورده است (سومین خط دفاعی برتر لیگ). گل خورده این تیم در شرایط مهمان ۷ و ۳ گل خورده این تیم در شرایط میزبانی بوده است.
 
میانگین ها: میانگین گل های خورده این تیم در هر بازی ۰٫۶۶ بوده است و میانگین گل خورده این تیم در شرایط مهمان عدد ۱٫۰ را نشان می دهد و عدد میانگین گل های خورده این تیم در شرایط میزبانی ۰٫۳۷۵ است.
 
زمان گل های خورده: اگر بازی را به ۶ زمان ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گل های خورده این تیم به شرح زیر است:
 
۰-۱۵: ۰
 
۱۵-۳۰: ۴
 
۳۰-۴۵: ۱
 
۴۵-۶۰: ۲
 
۶۰-۷۵: ۱
 
۷۵-۹۰: ۲
 
تعداد کلین شیت: در ۷ بازی این فصل دروزاه صبایی ها بسته مانده که دو مورد آن پیاپی بوده است.
 
گلزنان: شاگردان دایی ۱۴ گل تا پایان هفته پانزدهم به ثمر رسانده‌اند. سهم مهاجمان این تیم ۸ گل (۵۷ درصد)، سهم هافبک های این تیم ۳ گل (۲۱ درصد) و سهم مدافعان این تیم ۲ گل (۱۴ درصد) است. سه گلزن برتر صبا، جلال‌الدین علی محمدی (۴گل)، محمد قاضی (۳گل) و ابوالفضل ابراهیمی (۲گل) هستند.
 
تعداد کارت های زرد و قرمز: صبایی‌ها در این فصل تنها ۳۱ کارت زرد دریافت کرده‌اند و دو کارت قرمز هم در کارنامه شان ثبت شده است.
 
رکورد خاص: صبا رکوردار کسب بیشترین امتیاز در بازی های خانگی است.
 
منبع: ایسنا
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.