stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 210195
  • 01 دی 1399 - 18:36
5
معاون بهداشت و درمان دانشگاه جندی شاپور خوزستان :

۱۰ برابری موارد بستری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان کاهش داشته است

۱۰ برابری موارد بستری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان کاهش داشته است
علوی گفت: موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به هفته های گذشته در استان خوزستان ۱۰ برابر کاهش یافته که طرح خانه به خانه در این امر نقش بسیاری داشته است.
قلم | qalamna.ir :

«سید محمد علوی» در نشست خبری که ظهر امروز (دوشنبه ۱ دی) در معاونت بهداشت و درمان استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای آذرماه طرح شهید سلیمانی با فعالیت و کنترل محله محور ویروس کرونا آغاز شد و در گام چهارم این طرح از ایده هر خانه بهداشت یک پایگاه سلامت و با استفاده از ظرفیت مردمی با همکاری بسیج انجام می شود.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه جندی شاپور خوزستان افزود: در گام های اول، دوم و سوم مقابله با ویروس کرونا ضعف هایی مشاهده شد که خوشبختانه اکنون در طرح شهید سلیمانی حداکثر توان گرفته شده تا کمترین ضعف را در غربالگری، شناسایی و کنترل این ویروس را شاهد شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان ۲۰ مهمانسرای استان خوزستان به عنوان نقاهتگاه بیماری کرونا معرفی شده اند اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی سه گروه برای مقابله با این ویروس تعیین شده که شامل مراقبت، رهگیری و نظارت است که یک‌هزار و ۱۶۳ واحد عمل کننده در این طرح فعالیت می کنند.

علوی تصریح کرد: موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به هفته های گذشته در استان خوزستان ۱۰ برابر کاهش یافته که طرح خانه به خانه در این امر نقش بسیاری داشته است؛ استان خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور به نسبت جمعیت، وضعیت آرامی را شاهد سپری می کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۴۰ تست پی سی آر و ۵۶۴ تست راپید انجام شده است عنوان کرد: سعی ما بر این است که کیفیت را فدای کمیت نکنیم زیرا در تست راپید موارد منفی بیشتری وجود دارند؛ به محض شناسایی موارد مشکوک از آنها تست پی سی آر گرفته می شود.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه جندی شاپور خوزستان با اشاره به اینکه ۳۰۱ تیم نظارتی با همکاری سایر دانشکده های خوزستان با عضویت یک هزار و ۱۳۰ نفر در حال انجام وظیفه هستند ابراز کرد: تاکنون ۲ هزارو ۵۳۹ بازدید مشترک با سایر ارگان ها انجام شده که از این تعداد، ۱۳۴ مرکز به دلیل تخلف پلمپ شدند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه وضعیت واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور به چه صورت است بیان کرد: صحبت از واکسن ویروس هایی با عمر کمتر از یکسال بسیار دشورا است، زیرا تمام زوایای آن به کلی شناسایی نشده است، هر چند که پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شد که با سرعت واکسن این ویروس ساخته شود.

علوی ادامه داد: اما در این خصوص سوالاتی همچنان با ابهام وجود دارند که می تواند جای بحث را باقی بگذارد و آن اینکه آیا آنتی بادی می تواند حفاظت کننده باشد؟ یا تزریق آنتی بادی در همه اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزرات بهداشت و درمان نیز فاز حیوانی این ویروس را به انمام رسانده و اکنون وارد فاز انسانی آن شده است اذعان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان پیش بینی می شود که ظرف پنج ماه آینده این واکسن ساخته شود؛ برای واکسیناسیون نباید نگاهی به خارج داشت بلکه باید از داشته خود بهره ببریم که خوشبختانه کشور ما دارای تکنولوژی ساخت واکسن است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.