stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 206039
  • 24 آذر 1399 - 10:14
2
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به ۲۵۸ میلیون دلار رسید

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به ۲۵۸ میلیون دلار رسید
قلم/ کردستان- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی از این استان در هشت ماه منتهی به آبان امسال با 29 درصد رشد نسبت به مدت‌مشابه سال قبل به 258 میلیون دلار رسید.
قلم | qalamna.ir :
قلم، شهریار حنیفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی از کردستان در این مدت ۷۰۶ هزار تُن بود که ارزش ریالی این میزان حدود ۴۴ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی استان در هشت ماه گذشته با توجه به ارزش ۴۹۷ میلیون دلاری کل صادرات گمرکات استان، بیش از ۵۲ درصد از آن را تشکیل می‌دهد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: با توجه به اینکه دولت آمریکا حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر کرده و بر بخش‌هایی از اقتصاد ایران مانند پتروشیمی، معدن و فولاد تحریم‌ها را تسری داده، همین موضوع باعث تمرکز بیشتر بر صادرات بخش کشاورزی شده و این امر افزایش صادرات را به دنبال داشته است.

حنیفی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: به‌طور میانگین روزانه حدود سه هزار تُن محصولات کشاورزی از گمرکات استان صادر می‌شود که براساس خوداظهاری صادرکنندگان، حدود ۷۸۰ تُن آن مربوط به تولیدات کردستان است.

وی گفت: در سال‌جاری با وجود اینکه کل میزان صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان کردستان به‌لحاظ ارزش وزنی نسبت به مدت‌مشابه سال گذشته حدود ۱.۹ برابر شده، اما ارزآوری آن فقط ۲۹ درصد رشد داشته است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ بوده که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی درنظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.