stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 201345
  • 15 آذر 1399 - 10:13
2

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت تیگرای با وجود اعلام پیروزی اتیوپی

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت تیگرای با وجود اعلام پیروزی اتیوپی

سازمان ملل اعلام کرد، درگیری ها در بخش های مختلف منطقه تیگرای اتیوپی ادامه دارد و همین مساله وصول کمک ها به این منطقه را با وجود گذشت حدود یک هفته از اعلام پایان درگیری توسط آدیس آبابا، پیچیده می کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از عربی۲۱، همزمان با گذشت یک ماه از وقوع درگیری ها در تیگرای و تاکید آدیس آبابا مبنی بر اینکه بیشتر رهبران جبهه آزادسازی تیگرای کشته یا اسیر شده اند و این جبهه آخرین نفس هایش را می کشد، سازمان ملل اعلام کرد، وضعیت تیگرای با وجود بیانیه های پیروزی دولت اتیوپی پیچیده است.

تیگرای از چهارم نوامبر در پی اعزام ارتش دولت مرکزی توسط آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی برای حمله به نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای از تمامی امدادرسانی ها محروم شده است.

سازمان ملل و دولت اتیوپی روز چهارشنبه توافقنامه ایجاد گذرگاه انسانی در تیگرای را امضا کردند. اما سخنگوی دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت، اطلاعاتی درباره تداوم درگیری ها در مناطق مختلف تیگرای وجود دارد. وضعیت برای نیروهای سازمان ملل جهت امدادرسانی نگران کننده و پیچیده است. سازمان ملل با همه طرف های درگیر در حال مذاکره است.

وی افزود: ما باید یک توافق هم با همه طرف های درگیر داشته باشیم تا این اطمینان حاصل شود که آزادانه و بدون قید و شرطی وارد منطقه تیگرای می شویم.

همچنین دولت اتیوپی اعلام کرد، اکثر رهبران نیروهای شورشی در منطقه تیگرای را کشته و اسیر کرده است.

از سوی دیگر دبرصیون جبرمیکائیل، رهبر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای و یکی از رهبران بارز تحت تعقیب از سوی دئلت اتیوپی گفت، در شهر میکیلی مرکز منطقه تیگرای مردم بابت عملیات غارت توسط سربازان اریتره اعتراض دارند. رئیس جمهوری این کشور برای حمایت از آبی احمد در مقابله با جبهه تیگرای از طریق مرزها نیرو اعزام کرده است. این در حالی است که اتیوپی و اریتره این موضوع را تکذیب می کنند.

تنش میان آدیس آبابا و جبهه آزادی مردم تیگرای زمانی به اوج خود رسید که این جبهه سپتامبر انتخابات یکجانبه برگزار کرد. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که اتیوپی انتخابات را به دلیل کرونا به تأخیر انداخته بود. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.