stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 20116
  • 25 آذر 1394 - 12:40
5

سریال برهم زدن همایش‌ها ادامه دارد؛ اصلاح‌طلبان در فکر انتخابات یا حفظ امنیت سخنران + جدول

سریال برهم زدن همایش‌ها ادامه دارد؛ اصلاح‌طلبان در فکر انتخابات یا حفظ امنیت سخنران + جدول

تندروها در شرایطی رفتار خود را ادامه می‌دهند و برای اصلاح‌طلبان خط و نشان می‌کشند که همه قوای کشور قول مقابله با آنها را داده‌اند تا در زمان اندکی که به انتخابات مانده٬ حفظ امنیت سخنران، دغدغه اولیه اصلاح‌طلبان برای برگزاری همایش‌هایشان نباشد.

قلم | qalamna.ir :
 نزدیک به یک سال از حمله تندروها به علی مطهری می‌گذرد؛ حادثه‌ای که روسای سه قوه در برابر آن موضع‌گیری کردند. کمتر کسی باور می‌کرد جریانی در کشور آنقدر پیش برود که در همایشی مجوز‌دار٬ عمامه از سر دولت اصلاحات بیندازند و آنقدر پیش‌تر برود که نماینده‌ای از همین طیف بگوید فرمانداری غلط کرده مجوز داده است. جالب اینجا بود که این ماجرا نه اولین بود؛ و نه آخرین؛ چه اینکه سخنگوی دولت پیش‌بینی ادامه چنین ماجراهایی را داشت؛ پیش‌بینی‌ای که هرچند با قول پیگیری همراه بود٬ درست از آب درآمد و پس از آن٬ یاسوج و کرج و اهواز و دزفول و اندیمشک و شیراز و … از شهرهایی بودند که پیش‌بینی سخنگوی دولت را به حقیقت نزدیک کردند تا هنوز اصلاح‌طلبان منتظر باشند امنیت همایش‌های مجوزدار آنها تامین شود.

این جریان اسمی ندارد؛ هنوز اسمی ندارد٬ اما قدرت دارند؛ دولت آنها را تندرو می‌خواند٬ تندروهایی که قدرت دارند و بیشتر اعترض‌ها و تجمع‌هایشان در شهرهایی بوده که رای گزینه اصلاح‌طلب موقعیت آن جریان سیاسی را به خطر می‌انداخته است.

وزارت کشور نیز بارها تاکید کرده است رفتارهای غیرقانونی را پیگیری می‌کند و استاندار تهران را برای پیگیری حادثه قرچک مامورد کرد٬ فرماندار قرچک نیز از ارسال گزارش به قوه قضاییه خبر داد و سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز تاکید کرده بود که این مسئله را پیگیری می‌کند و نتایج پیگیری این مسئله را به اطلاع مردم خواهد رساند. اتفاقی که با وجود ارائه گزارش به وزارت کشور، هنوز اتفاق نیفتاده است؛ انهم در حالی که محمدحسین مقیمی معاون وزیر کشور قصد همه تجمع‌کنندگان؛ چه نماینده و چه غیرنماینده را برهم‌زدن همایش خوانده بود و تاکید کرده بود که تمام کسانی که در آن سالن تخلف کردند مانند هم هستند و نامشان در گزارش ما قید می‌شود٬ همه آنها آمده بودند جلسه را بهم بریزند.

موسوی لاری پس از این اتفاق با دلخوری گفت که راهی نرویم به نظام خدشه وارد شود و با انتقاد از نماینده‌ای که اینگونه در جمع دلواپسان حضور می‌یابد٬ تاکید کرده بود که نمایندگان مجلس هم هشت سال کار کردند کارنامه‌شان مشخص است. بگذاریم مردم رای دهند اینکه دعوا ندارد. 

جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس گفته بود رهبر نظام نیز با این رفتارها مخالف است که یک برنامه که مجوز آن صادر شده به هم بخورد.

بی‌نام‌ها هنوز رفتار خود را ادامه می‌دهند. هنوز هم برای اصلاح‌طلبان خط و نشان می‌کشند تا هنوز هم حفظ امنیت سخنران، دغدغه اولیه اصلاح‌طلبان برای برگزاری سخنرانی باشد.

ایلنا، جدول زیر نمونه‌ای  از سخنرانی‌های دو سه هفته اخیر اصلاح‌طلبان است که هر کدام از سوی جریان تندرو یا با فشار آنها لغو شد و برخی از آنها نیز با حمله سخنرانان و میهمانان همراه بود:  

۲۴-۲۳۲

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.