stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 201158
  • 14 آذر 1399 - 16:12
2
منا پوردریایی

غذاهای محلی،جلوه ای از مهمان نوازی مردم بندرعباس است

غذاهای محلی،جلوه ای از مهمان نوازی مردم بندرعباس است
هرمزگان/قلم- کارآفرین خلاق بندرعباس گفت :ایران به دلیل موقعیت منحصر به فرد و وجود قومیت‌ها با فرهنگ های گوناگون از غذاهای متنوع برخوردار است و حاصل این تنوع ،غذاهای خوشمزه و بسیار مفید است.
قلم | qalamna.ir :

منا پوردریایی افزود: پخت و پز غذاهای محلی بندرعباس، نمادی از فرهنگ و هنر مردمان این خطه است و در همین راستا تلاش های فراوان برای گردآوری انواع غذاهای محلی بندرعباس و روش پخت آنها انجام شده است.

وی اظهار داشت: در کتاب آشپزخانه هرمزگان بخشی از پژوهش های گسترده ام در زمینه آشپزی هرمزگان ،گردآوری و چاپ شده است.

این سرآشپز بین المللی ادامه داد: در این کتاب، روش پخت انواع ماهی،پلو،صدف خوراکی،میگو،خوراک ها،ترشی، دسر و نان به روش سنتی در دسترس علاقمندان است.

 پور دریایی که سالها به تدریس آشپزی و شیرینی پزی مشغول است و دوره کامل آشپزی را در خارج از کشور گذرانده است گفت: غذاهای دریایی و روش پخت آن، بخشی از آیین های ماندگار سنتی مردم بندر عباس است که در آن ،ظرافت و دقت در کنار هنر و علاقه،موجب پدیدار شدن خوردنی هایی با ارزش غذایی بالا می شود.

این کارآفرین بندرعباسی که در نمایشگاه ها و جشنواره‌های مختلف از جمله نمایشگاه توانمندی‌های بانوان هرمزگان،جشنواره پخت آبزیان شیلات و جشنواره ملی گردشگری،صنایع دستی و آشپزی ایرانی به رتبه های بالا دست یافت افزود: ادویه دست ساز  بندرعباس از چاشنی‌های خاص و مورد پسند همگان است و برای تهیه آن،به مهارت و دقت فراوان نیاز است. بانوی خلاق  هرمزگانی که دارای مدرک تزیین کیک از یکی از شرکت های معتبر خارجی است و با شماری از هتل های معروف کشور هند همکاری دارد یادآور شد:هیچ غذایی از دیگر سرزمین ها وارد فرهنگ غذایی ما نشده بلکه برعکس،غذاهای گوشتی ایرانیان وارد فرهنگ غذایی دیگر کشورها شده است .

پوردریایی پیوستن شهر بندرعباس را به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو فرصتی بی نظیر برای معرفی هر چه بیشتر بندرعباس به جهان خواند و تصریح کرد: همه باید برای شناساندن ظرفیت های بی بدیل  بندرعباس بویژه در حوزه صنایع دستی و آیین های سنتی تلاش کنیم و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکنیم و من هم بعنوان عضوی از جامعه کارآفرینان بندرعباس،تلاشم را برای معرفی بیش از پیش غذاهای محلی و آشپزی سنتی به کار خواهم بست.

 یادآور می شود ،شهر بندرعباس ،سال گذشته به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و آیین های سنتی پیوست.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.