stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 198644
  • 09 آذر 1399 - 16:53
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:

۱۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده این استان پرداخت شده است

۱۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده این استان پرداخت شده است
علی آشتاب" روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان افزود: ۲۹ هزار و ۴۵۳ پرونده تاکنون برای حفظ ۳۶ هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی آسیب دیده از کرونا در این استان برای دریافت ۲۹۲ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.
قلم | qalamna.ir :

وی اظهار داشت:‌ تاکنون ۱۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۲۰ هزار و ۵۰۳ پرونده مربوط به کسب و کارهای متضرر از کرونا با اشتغال ۲۴ هزار و ۴۸ نفر پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان توجه به حفظ و ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و رونق تولید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: در این خصوص نیز  طی حدود سه سال گذشته ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است و این روند ادامه دارد.

آشتاب تصریح کرد: ‌این مبلغ به یک هزار و ۲۶۰ طرح اقتصادی با پنج هزار و ۱۳۳ فرصت شغلی به طرح ها و بنگاه‌های اقتصادی روستایی و عشایری لرستان پرداخت شد.

وی اضافه کرد:‌ سهم طرح معافیت بیمه ای کارفرمایان استان در سالجاری ۴۲۰ نفر بود که باتوجه به استقبال کارفرمایان تاکنون تعداد ۴۹۰ نفر در قالب این طرح در بنگاههای اقتصادی استان لرستان مشغول به کار شده اند.

آشتاب افزود: دولت در طرح یارانه دستمزد ۳۰ درصد حقوق دانش آموختگان دانشگاهی را به واحدهای اقتصادی پرداخت می کند که سهم اشتغال کارگاههای بخش خصوصی و تعاونی استان در سالجاری ۵۳۷ نفر بوده است و تاکنون ۵۱۵ نفر در این واحدها مشغول به کار شده اند.

سهمیه لرستان در تسهیلات جبران بخشی از خسارت های کرونا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

علاوه بر فعالیت ۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان،۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در استان وجود دارد.

 از ابتدای شیوع کرونا تا هفتم آذر ابتلای قطعی ۵۵ هزار و  ۴۵۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا و مرگ یکهزار و ۱۳۱ نفر آنان تایید شده است، در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان نارنجی است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.