stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 19837
  • 23 آذر 1394 - 19:42
1

عارف: دانشجویان در کنار علم دغدغه مذهب داشته باشند

عارف: دانشجویان در کنار علم دغدغه مذهب داشته باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: هدف تربیت حکیمی دانشمند است که در کنار دغدغه‌های علمی، دغدغه‌های مذهبی نیز داشته باشد.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا عارف که به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) سخن می‌گفت با اشاره به اینکه جدایی علم از دین و سیاست در قرن اخیر همواره در دستور کار دشمنان قرار داشته است، اظهار کرد: غرب موفق شده است برای حکومت بر دنیای اسلام، این نگاه را بر جوامع حاکم کند.

وی، با اشاره به موفقیت غرب بر حاکم کردن نگاه سکولار، ادامه داد: دانشگاهیان و حوزویان به یک اندازه در پیروزی غرب مقصر بوده‌اند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خشونت و افراط گری زیادی در منطقه خاورمیانه دیده می‌شود، تاکید کرد: هزینه‌ای که داعش امروزه به دنیای اسلام تحمیل می‌کند به وسیله دشمنان اسلام مدیریت می‌شود.

عارف با اشاره به نگاه عمیق امام خمینی(ره) در پیام سال‌های ۴۶ و ۵۰ به اتحادیه انجمن‌های اروپا و خارج از کشور، اضافه کرد: ایشان در این پیام‌ها نکته کلیدی و چالشی دنیای اسلام را وحدت بین حوزه و دانشگاه معرفی می‌کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حوزه و دانشگاه دو بال برای رسیدن به هدف مشترک انقلاب یعنی حاکمیت ارزش‌های انقلاب در بحث دین و علم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علم و دین یک موسسه و دارای ۲ شعبه حوزه علمیه و دانشگاه است، تصریح کرد: در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای یکدیگر حرکت کرده، باهم هماهنگ باشند و از یکدیگر جدا نشوند چراکه این حرکت همسو و همراه، معنای دقیق وحدت حوزه و دانشگاه است. عارف با اشاره به هم ترازی هر دو بخش حوزه و دانشگاه، ادامه داد: هیچ جایی دیده نشده است که رهبر معظم انقلاب یک حوزه را بر دیگری برتری بخشد چراکه تاکنون با تقسیم کار و هم ترازی دانشجو و طلبه گام‌های بلندی برداشته شده است که البته نسبت به کاری که باید انجام می‌گرفت راه بسیاری مانده است.

رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، مزیت اصلی کشور ایران نسبت به سایر ملل را جوانان، علم و فناوری رو به رشد خواند و خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به وحدت کامل برسند همچون دو بال به پیشرفت و اعتلای کشور کمک خواهند کرد.

وی با شاره به اینکه ماه آذر، در واقع ماه دانشجو است، یادآور شد: ۱۶ آذر روز خلق حماسه جاودانی است که توسط دانشجویان در مقابله با استبداد و استکبار انجام شده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ۲۵ آذر ماه و روز پژوهش افزود: تولید علم به هر صورتی که انجام پذیرد محترم شمرده می‌شود چراکه امروزه نیازمند تولید علمی هستیم که اثرش در زندگی مردم مشخص شده و این علم تبدیل به ثروت شود.

عارف، جوان بودن، اهل فکر و با نشاط بودن و پرسشگری را از ویژگی‌های دانشجویان برشمرد و گفت: در برنامه ششم توسعه مشخص شده است که مزیت کشور ایران منابع زیر زمینی، نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی مزیت برتر و سرمایه این کشور خوانده می‌شود.

رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، با اشاره به آمار ۴ ونیم میلیونی دانشجویان کشور اظهار کرد: دولت توانایی آن را ندارد تا فارغ‌التحصیلان را به صورت سنتی در ادارات دولتی مشغول به کار کند و این در حالی است که دانشجویان اغلب به شیوه سنتی و پشت میز نشینی علاقه نشان می‌دهند.

عارف در پایان با بیان اینکه دستاوردهای دانشجویان در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و صنعتی تاثیر بسیاری دارد، تصریح کرد: دانشجویان باید به فکر کار آفرینی باشند تا علاوه بر جذب نیروی کار، کشور را به سمت تعالی سوق دهند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.