stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197856
  • 08 آذر 1399 - 12:34
1

ممنوعیت سفر ریلی برای مسافران کرونایی‌

ممنوعیت سفر ریلی برای مسافران کرونایی‌
فارس/قلم- جابجایی مسافران دارای تست مثبت کرونا از طریق حمل و نقل ریلی ممنوع است.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل راه آهن فارس گفت: با توجه به مصوبه جدید ابلاغی از طرف ستاد مقابله با بیماری کرونا، مبنی بر ممنوعیت جابجایی مسافران دارای تست مثبت کرونا با حمل و نقل عمومی با هدف تسریع در قطع زنجیره شیوع این بیماری، جابجایی این مسافران از طریق حمل و نقل ریلی ممنوع است.
 
مهرداد انصاری افزود: در شرایط کنونی و تأثیر شیوع بیماری کرونا قطار‌های فارس برای ایمنی مسافران، فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت کوپه‌ها رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی کامل قطار شامل سرویس‌های بهداشتی، راهروها، رستوران و کوپه‌ها پیش از حرکت قطار و در حین حرکت و هم چنین پلمپ گذاری کوپه‌ها در مبدأ به طور دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل راه آهن فارس گفت: تب سنجی و ضدعفونی وسایل مسافران در بدو ورود و هنگارم خروج از ایستگاه‌های مسافری و هم چنین اختصاص ماسک به مسافرین در کوپه قطار از موارد دیگری است که برای سلامت مسافران و داشتن سفری ایمن در نظر گرفته شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ایستگاه‌های مسافری و حین سفر از الزامات اداره کل فارس در سفر‌های است. همچنین غذای مسافران به صورت بسته بندی سرو می‌شود و کارکنان قطار نیز مجهز به تجهیزات حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش هستند تا بتوانند به کمک دیگر همکاران سفری سلامت و ایمن را برای مسافرین خلق کنند.

مدیرکل راه آهن فارس عنوان کرد: با توجه به شیوه نامه ابلاغی سیستم فروش بلیت قطار به سامانه وزارت بهداشت لینک شده و اجازه صدور بلیت برای افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد را نمی‌دهد این در مورد مسافرانی که بعد از تهیه بلیت تست‌شان مثبت شده باشد نیز صادق است.

انصاری اظهارداشت: روزانه مسافران قطار پایش شده و چنانچه هریک از مسافران دارای تست مثبت باشند، توسط سامانه شناسایی و از مسافرت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.